پروژکتور پلی استیشن 4 معرفی شد

سونی بر خلف رقیب همیشگی مایکروسافت در نمایشگاه گیمزکام امسال غایب بزرگ این رویداد بود. این کمپانی ژاپنی پروژکتوری جدید معرفی کرده که قابلیت وصل شدن به پلی استیشن 4 و نشان دادن بازی‌های این کنسول را دارد. شاید بتوان گفت که سونی این پروژکتور را برای رقابت با سرویس استریم ایکس باکس وان بر […]

سونی بر خلف رقیب همیشگی مایکروسافت در نمایشگاه گیمزکام امسال غایب بزرگ این رویداد بود. این کمپانی ژاپنی پروژکتوری جدید معرفی کرده که قابلیت وصل شدن به پلی استیشن 4 و نشان دادن بازی‌های این کنسول را دارد. شاید بتوان گفت که سونی این پروژکتور را برای رقابت با سرویس استریم ایکس باکس وان بر روی ویندوز 10 وارد بازار می‌کند.

این پروژکتور کوچک که MPCL1 نام گرفته می‌تواند تمامی تصاویر موجود در پلی استیشن 4 را از طریق کابل HDMI به نمایش در بیاورد. این پروژکتور بسیار کوچک بوده و اندازه‌ی برابر با یک تبلت را دارد. در واقع شما می‌توانید هنگامی که تلوزیون در نزدیکی خود ندارید یا این که تلوزیون شما اشغال شده است از این پروژکتور استفاده کنید.

طبیعتا مشخصات سخت افزای این پروژکتور با پروژکتور‌های معروف غول آسای سونی تفاوت زیادی دارد. این پروژکتور تصویری با رزولوشن  1920×720 را ارائه می‌دهد و قابلیت نشان دادن تصاویر بر روی سطح 120 اینچی نیز دارد. پروژکتور‌های قدرت‌مند سونی هر کدام قیمتی 50هزار دلاری را دارند اما این پروژکتور با این سایز تنها 350 دلار برای شما هزینه دارد.

در واقع شاید بتوان قیمت این پروژکتور را یکی از معایب آن دانست. این پروژکتور در حالی 350 دلار قیمت دارد که قیمت کنسول نیز چیزی نزدیک به همین 350 دلار می‌باشد. شما می‌توانید با خرید یک باندل پلی استیشن 4 که به همراه یک بازی رایگان عرضه می‌شود تنها 400 دلار هزینه کنید.

پروژکتور پلی استیشن 4 معرفی شد

البته نباید این نکته را فراموش کنیم که این پروژکتور می‌تواند کارآیی بسیاری داشته باشد. برای مثال هنگامی که شما به تلوزیون دسترسی ندارید یا این که نفری دیگر در حال استفاده از تلوزیون می‌باشد، کافیست این پروژکتور را به کنسول خود وصل کنید و بر روی دیوار خانه بازی خود را انجام دهید. در واقع شما تنها به یک منبع برق و هدفون نیازمند هستید تا بتوانید بازی‌های پلی استیشن 4 را با رزولوشنی قابل قبول بر روی دیوار انجام دهید.

مهم‌ترین تفاوت این پروژکتور با سرویس استریم ویندوز 10 برای ایکس باکس وان، قیمت آن می‌باشد. در واقع استفاده کردن از سرویس مایکروسافت رایگان می‌باشد و تنها باید هزینه‌ی ویندوز پرداخت شود که فعلا رایگان است. اما برای خرید این پروژکتور 350 دلاری شاید هر کسی توان آن را نداشته باشد. البته سونی برای بازی از راه دور یا همان ریموت پلی، پلی استیشن ویتا و برنامه‌ی پلی استیشن بر روی گوشی‌های اکسپریا را نیز در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند از راه دور نیز با پلی استیشن 4 خود در ارتباط باشند و بازی‌های خود را انجام دهند.

در واقع مایکروسافت در سرویس استریم بازی های ایکس باکس وان بر روی ویندوز 10 آن چنان هم برنده نیست. طبیعتا این سرویس نمی‌تواند رزولوشن 1920×720 را ارائه دهد و دارای لگ‌های متعدد در برخی از بازی‌ها می‌باشد. این در حالیست که پروژکتور مستقیما به پلی استیشن 4 وصل می‌شود و مشکلات استریم را ندارد.

شاید اگر سونی در آینده‌ قیمت این پروژکتور را کمی کمتر کند بتواند فروش خوبی را نیز از این محصول به دست آورد. شما می‌توانید فعلا با 350 دلار بازی‌های خود را بر روی این پروژکتور انجام دهید، فیلم و عکس‌های مورد علاقه‌ی خود را تماشا کنید و از طریق کنسول به اینترنت نیز وصل شوید! در واقع بدون خرید تلوزیون با قیمت بسیار بالاتر، سونی راه حل مناسب‌تری را برای شما قرار داده است. بنابراین اگر به دنبال قابل حمل بودن پلی استیشن 4 هستید و نمی‌توانید تلوزیون خود را منتقل کنید، در ماه اکتبر و با عرضه شدن این پروژکتور مشکل شما نیز حل می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال