آغاز فروش عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ی سونی در 10 کشور مختلف

چند ماه بیشتر از معرفی عینک هوشمند واقعیت افزوده سونی با نام SmartEyeglass نمی‌گذرد و حالا شاهد آماده‌سازی این عینک توسط سونی هستیم. این کمپانی ژاپنی قصد دارد تا عینک‌هوشمند را در 10 کشور مختلف عرضهنماید و فروش آن نیز از روز گذشته شروع‌شده‌است. عرضه‌ی این عینک‌هوشمند در زمانی که شرکت گوگل درحال انجام تحقیقات برروی […]

چند ماه بیشتر از معرفی عینک هوشمند واقعیت افزوده سونی با نام SmartEyeglass نمی‌گذرد و حالا شاهد آماده‌سازی این عینک توسط سونی هستیم. این کمپانی ژاپنی قصد دارد تا عینک‌هوشمند را در 10 کشور مختلف عرضهنماید و فروش آن نیز از روز گذشته شروع‌شده‌است.

عرضه‌ی این عینک‌هوشمند در زمانی که شرکت گوگل درحال انجام تحقیقات برروی عینک هوشمندش است برای سونی مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. البته این عینک با برچسب “Developer Edition” یا “نسخه‌ی توسعه‌دهنده” و با قیمت 840 دلار در حال فروش بوده و شاید هنوز، آنقدرها هم برای استفاده‌ی عمومی مناسب نباشد.

البته برای اینکه گیج نشوید، باید بگویم که این عینک هوشمند با هدست‌های واقعیت مجازی (که سونی نیز یکی از آنها را با نام Project Mopheus دارد) کاملا متفاوت بوده و تنها یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را به دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. علاوه بر آن، نسخه‌های اولیه از این عینک هوشمند می‌تواند امکاناتی نظیر زمان حرکت اتوبوس‌ها و قطارها و همینطور نمایش مسیرهای ناوبری (به کمک GPS) را ارائه‌دهد.

با اینکه پیشتر، عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ی SmartEyeglass در حال پیش‌فروش بود، حالا این عینک در کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، اسپانیا، سوئد، انگلستان و آمریکا، به صورت مستقیم و کاملا آزاد برای تمامی افراد، به فروش می‌رسد.

هیچ شکی نیست که عینک هوشمند SmartEyeglass به زودی و در تعدادی بالا تولید و روانه‌ی بازارهای سراسر دنیا می‌شود. البته وجود رقیب سرسختی همچون گوگل و عینک هوشمندش، می‌تواند خطری جدی برای سونی به حساب بیاید اما قیمت بالای این عینک، احتمالا بی‌میلی بسیاری از توسعه‌دهندگان را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال