به زودی جیمز وب در آستانه کشف منظومه شمسی قرار می گیرد

با توجه به اینکه راه اندازی دستگاه های پیشرفته تلسکوپ فضایی جیمز وب به پایان کار خود نزدیک می‌شود، اکتشاف دقیق در منظومه شمسی نیز توسط آن امکان پذیر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ناسا اعلام کردند تلسکوپ فضایی جیمز وب در مراحل نهایی راه اندازی ابزار های علمی […]

با توجه به اینکه راه اندازی دستگاه های پیشرفته تلسکوپ فضایی جیمز وب به پایان کار خود نزدیک می‌شود، اکتشاف دقیق در منظومه شمسی نیز توسط آن امکان پذیر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ناسا اعلام کردند تلسکوپ فضایی جیمز وب در مراحل نهایی راه اندازی ابزار های علمی خود قرار دارد و هم اکنون دانشمندان عملیات فنی این رصدخانه را آغاز کرده اند. هدف اصلی از ساخت و ارسال این تلسکوپ فضایی نیز کشف ستارگان و کهکشان های دور و همچنین رصد سیارک ها و دنباله دارها در منظومه شمسی بوده است.

تلسکوپ جیمز وب با تمرکز روی این اجرام و ثبت تصاویری از آنها می‌تواند این اجرام را مورد بررسی قرار دهد. نخستین آزمایش ابزار جیمز وب نیز ردیابی یک جرم متحرک بوده است. هایدی همل از دانشمندان پروژه جیمز وب در مورد برنامه های آینده این تلسکوپ برای بررسی همسایگان زمین گفته است: با توجه به اینکه گروهی از ستاره شناسان توسط من رهبری می شوند هیجان زده و مشتاق برای فعالیت‌های علمی تلسکوپ جیمز وب هستیم. این تلسکوپ نور ضعیف کهکشان ها را نیز تشخیص خواهد داد و می‌توان از آن برای کشف برخی از اسرار موجود در منظومه شمسی استفاده کرد.

 به گفته وی در جواب اینکه چرا بررسی منظومه شمسی به یک تلسکوپ قدرتمند نیاز دارد باید گفت این تلسکوپ ها در واقع تکمیل ماموریت های قبلی هستند و ما آنها را برای فرود روی اجرام ارسال کرده ایم. همچنین در ماموریت هایی مانند افق های نو یا ماموریت‌های بررسی غول های یخی دور دست مانند اورانوس و نپتون و یا اجسامی مانند صدها سیارک استفاده از این تلسکوپ ها مورد نیاز خواهد بود. در سال اول فعالیت جیمز وب، ۷ درصد از زمان پژوهش این تلسکوپ روی اجرام منظومه شمسی متمرکز است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال