به زودی اولین داروی مبتنی بر ژن درمانی (کریسپر) ارائه خواهد شد

آزمایش های انجام گرفته روی فناوری کریسپر نشان می‌دهد احتمالاً به زودی اولین داروی مبتنی بر این فناوری وارد بازار میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کریسپر یا همان فناوری ویرایش ژن در سال های اخیر بارها در بخشهای مشکل ساز دی ان ای و در سلول های بیمار با هدف درمان […]

آزمایش های انجام گرفته روی فناوری کریسپر نشان می‌دهد احتمالاً به زودی اولین داروی مبتنی بر این فناوری وارد بازار میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کریسپر یا همان فناوری ویرایش ژن در سال های اخیر بارها در بخشهای مشکل ساز دی ان ای و در سلول های بیمار با هدف درمان بیماری استفاده شده بود. این فناوری برای نخستین بار می تواند با استفاده از ویرایش ژن مبارزه با اختلالات خونی نادر در سراسر جهان را درمان کند.

 متخصصان بیماریهای نادر شرکت های آمریکایی با همکاری یکدیگر تلاش کردند تا یک درمان جدید با نام Exa-cel با یک سرمایه ۹۰۰ میلیون دلاری را به پایان برسانند. آزمایش های انجام گرفته توسط این درمان نیز نشان می دهد با کمک این روش می‌توان بیماران مبتلا به تالاسمی بتا و کم خونی داسی شکل را درمان کرد. تالاسمی بتا همراه با ژن های آسیب دیده است و طی آن بدن هموگلوبین کمتری نیز تولید می کند. در طول این بیماری کبد، طحال یا قلب بزرگ شده در نهایت باعث ایجاد استخوان های ناقص و شکننده می شود. بیماری کم خونی داسی شکل نیز در اثر یک ژن و با ایجاد هموگلوبین به شکل داس به وجود می آید. این بیماری نیز مانع انتقال اکسیژن از طریق سلولهای خونی سالم در بدن میشود. روش درمانی جدید محققان به بیماران کمک می کند تا بروز حوادث پزشکی و تهدید کننده زندگی برای سالها به تاخیر بیفتد.

با توجه به اینکه کشف دارو برای یک بیماری ممکن است سالها به طول انجامد، اما ژن درمانی و تاثیر آن بر توسعه دارو و درک بیماری در حال حاضر مشخص شده است. در واقع از طریق فناوری کریسپر می توان به کشف داروهای جدید پرداخت.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی و سلامت مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال