به زودی ماموریت مشترک ناسا و راکت لب پرتاب می‌شود

ماموریت مشترک بین ناسا و راکت لب با نام Tropics برای تاریخ ۲۵ مه پرتاب میشود. این تاریخ با وجود شرایط نامساعد جوی انتخاب شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرار است پرتاب نهایی ماموریت TROPICS در تاریخ ۲۵ مه انجام شود. البته ارزیابی های آب و هوایی توسط راکت لب […]

ماموریت مشترک بین ناسا و راکت لب با نام Tropics برای تاریخ ۲۵ مه پرتاب میشود. این تاریخ با وجود شرایط نامساعد جوی انتخاب شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرار است پرتاب نهایی ماموریت TROPICS در تاریخ ۲۵ مه انجام شود. البته ارزیابی های آب و هوایی توسط راکت لب ادامه خواهد داشت. در این ماموریت یک جفت فضاپیمای ناسا با موشک الکترون متعلق به شرکت راکت لب از نیوزلند پرتاب میشوند.

در این ماموریت قرار است دو ماهواره کوچک به اندازه جعبه کفش متعلق به ناسا به مدار زمین ارسال شود. این دومین پرتاب از دو پرتاب امسال محسوب میشود. این ماهواره ها وظیفه نظارت بر طوفان های استوایی و رصدهای مربوط به آن را برعهده خواهند داشت. همچنین این ماموریت شامل اندازه گیری فرکانس امواج مایکروویو، اندازه گیری دما، بارش ها و بخار آب در ابرها خواهد بود. داده های این ماموریت می تواند در مورد شکل گیری و تشدید طوفان نیز اطلاعاتی ارائه کند. راکت لب اعلام کرد این پرتاب را به صورت پوشش زنده و از ۲۰ دقیقه قبل از انجام آن نمایش می دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال