امواج صوتی می تواند در تبدیل سلولهای بنیادی به استخوان موثر باشد

محققان معتقدند رشد مجدد سلول های استخوان توسط سلولهای بنیادی درمانی نوآورانه در بیمارانی که دچار بیماری‌های تخریبگر استخوان هستند خواهد بود. از طرفی این درمان با چالش‌های بسیاری در حوزه مهندسی بافت روبرو است. به همین دلیل محققان موسسه فناوری ملبورن از قدرت امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده کردند. مهندسی بافت همان بازسازی […]

محققان معتقدند رشد مجدد سلول های استخوان توسط سلولهای بنیادی درمانی نوآورانه در بیمارانی که دچار بیماری‌های تخریبگر استخوان هستند خواهد بود. از طرفی این درمان با چالش‌های بسیاری در حوزه مهندسی بافت روبرو است. به همین دلیل محققان موسسه فناوری ملبورن از قدرت امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده کردند. مهندسی بافت همان بازسازی استخوان ها و ماهیچه ها با کمک سیستم طبیعی بدن یا همان درمان خود است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، از مشکلات اساسی در این روش برای رشد مجدد استخوان ها استفاده از مقادیر زیاد سلول های استخوانی است. برای تبدیل سلولهای بنیادی بالغ به سلول های استخوانی نیز به تجهیزات گران قیمت نیاز است که نمی توان آن را به صورت تجاری و انبوه تولید کرد. به طوری که استفاده بالینی آن غیرممکن شده است. علاوه بر آن سلولهای بنیادی نیز از مغز استخوان بیمار استفاده می شود که بسیار دردناک است.

در مطالعه اخیر محققان موسسه فناوری ملبون توانستند با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا به طور کارآمد سلول های بنیادی را به سلول های استخوانی تبدیل کنند. همچنین این درمان بر روی سلول های بنیادی مشتق شده از چربی با درد کمتری برای استخراج همراه بوده است.

به گفته دکتر امیی گلمی، استفاده از امواج صوت می تواند مدت زمان درمان را برای چند روز کاهش دهد. علاوه بر آن، این روش برای درمان با سلول های بنیادی از پتانسیل بالایی برخوردار است. برای استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا در این روش از یک ریزتراشه ارزان قیمت استفاده می شود. دستگاه ساخته شده توسط پروفسور لزلی او قادر به دستکاری سلول ها، مایعات و مواد مورد استفاده خواهد بود. به گفته او از امواج صوتی می توان برای اعمال فشار مناسب به بخش های مختلف سلول های بنیادی استفاده کرد تا فرایند تغییر آنها به وجود بیاید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال