اسپاتیفای به زودی SoundCloud را خریداری می‌کند

به نسبت گذشته دنیای سرویس‎های استریم موزیک دارای جمعیت بسیار بیشتری شده است. دیگر دورانی که اتاق کاربران را سی‎دی‎های موزیک فراوانی اشغال می‎کرد گذشته است چرا که در دنیایی زندگی می‎کنیم که گوشی‎هایمان مملو از اپلیکیشن‎هایی است که می‎توانند آهنگ‎های محبوب ما را استریم کنند. قلمرویی که در طول سالیان گذشته رقابت برای سلطنت […]

به نسبت گذشته دنیای سرویس‎های استریم موزیک دارای جمعیت بسیار بیشتری شده است. دیگر دورانی که اتاق کاربران را سی‎دی‎های موزیک فراوانی اشغال می‎کرد گذشته است چرا که در دنیایی زندگی می‎کنیم که گوشی‎هایمان مملو از اپلیکیشن‎هایی است که می‎توانند آهنگ‎های محبوب ما را استریم کنند. قلمرویی که در طول سالیان گذشته رقابت برای سلطنت در آن رو به اوج گذاشته است و به دلیل این همه رقابت، ما شاهد این بوده‎ایم که بسیاری از سرویس‎دهنده‎های مشهور با مشکل روبرو شوند. یکی از این شرکت‎هایی که اخیرا شاهد تزلزل آن بوده‎ایم Rdio است. این شرکت در آگوست سال 2010 افتتاح شد، ولی در نوامبر سال 2015 اعلام ورشکستگی کرد. شرکت‎های زیادی سعی کرده‎اند به منظور مبارزه با مشکلات مالی، خدمات پولی برای سرویس‎های خود ارائه دهند و شرکت SoundCloud نیز اوایل ماه مارس امسال تصمیم گرفت سرویس SoundCloud Go خود را راه‎اندازی کند. متاسفانه، این سرویس طبق انتظارات و امیدهای این شرکت موفق نبوده است.

حالا از ماه ژوئیه شایعاتی شکل گرفته مبنی بر این‎که این شرکت به دنبال یک خریدار بالقوه است، و البته این گفته‎ها چیزی جز شایعه نبوده‎اند. تنها زمزمه‎هایی در دنیای فناوری و نه چیز دیگری، هستند. گرچه، حالا Financial Times طبق گزارش جدیدی اعلام می‎کند که به نظر این شایعات بیشتر از چیزی که در ابتدا به نظر می‎آمده به حقیقت نزدیک هستند. این روزنامه گزارش می‎دهد که شرکت اسپاتیفای در حال انجام “مذاکراتی” است که بسیار هم موفق بوده‎اند تا به دنبال آن در آینده‎‎ای نزدیک خریدار SoundCloud باشد.

زمانی که برای اولین بار خبر فروش SoundCloud مطرح شد، قیمتی که افراد برای این شرکت تصور می‎کردند در حدود 1 میلیارد دلار بود. با توجه به محبوبیت این شرکت، این پول عظیمی است که باید برای سرویسی پرداخت شود که خیلی سریع جای خود را به سرویس‎هایی نظیر اسپاتیفای، اپل موزیک، گوگل پلی موزیک و غیره می‎دهد. سرویس این شرکت در مقایسه با موارد نام برده شده این مزیت را دارد که به هر فردی عملا اجازه‎ی ایجاد و آپلود آهنگ‎های خود را می‎دهد، ولی با توجه به شکست قابل بحثی که  SoundCloud Go داشته است، جای تعجب نخواهد داشت که قیمت خرید اگر واقعا خریدی رخ دهد، آن‎‎قدر بالا باشد.

SoundCloud هنوز در این رابطه نظر رسمی منتشر نکرده است، ولی جای شگفتی نخواهد داشت که به زودی شاهد رخ دادن این معامله باشیم. اگر این خرید توسط اسپتیفای صورت گیرد، با قطعیت نمی‎توان گفت اسپتیفای به چه نحو شرکت خریداری شده را مدیریت خواهد کرد. آیا ما شاهد ادغام این دو سرویس خواهیم بود؟ یا اسپتیفای به سادگی در اختیار SoundCloud منابع مالی مورد نیاز برای ادامه دادن مسیر را خواهد گذاشت؟ سوال‎های زیادی این‎جا شکل ‎می‎گیرد که تنها باید صبر کرد و همه چیز را به زمان واگذار کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال