اولین ماهواره کره جنوبی با راکت ساخت این کشور به فضا ارسال شد

کره جنوبی توانست برای اولین بار یک محموله ماهواره مدارگرد را با کمک یک راکت کره ای به فضا پرتاب کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کره جنوبی با هدف تبدیل شدن به یکی از کشورهای دارای فناوری فضایی یک محموله ماهواره مدار گرد را به فضا ارسال کرد. راکت این ماهواره […]

کره جنوبی توانست برای اولین بار یک محموله ماهواره مدارگرد را با کمک یک راکت کره ای به فضا پرتاب کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کره جنوبی با هدف تبدیل شدن به یکی از کشورهای دارای فناوری فضایی یک محموله ماهواره مدار گرد را به فضا ارسال کرد. راکت این ماهواره نیز توسط مهندسان کره ای طراحی و ساخته شده بود. راکت کره جنوبی با نام Nuri دویست تن وزن داشت و با نام حامل پرتابگر فضایی کره 2 توسط سازمان تحقیقات هوافضای کره طراحی شد.

 همچنین در این عملیات یک ماهواره بدلی تا ارتفاع ۷۰۰ کیلومتر نیز پرتاب شد. البته کره جنوبی برای ارسال این ماهواره از مدت‌ها پیش برنامه ریزی هایی را انجام داده بود. پیش از این نیز کره جنوبی یک ماهواره را در سال ۲۰۱۳ به مدار ارسال کرده بود ولی در آن زمان راکت به کار رفته شده در پرتاب ساخت کشور روسیه بوده است.

 آزمایش های اولیه برای ساخت راکت نوری کره جنوبی از اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شده بود. طی آزمایشات اولیه در آن زمان نقص مخزن اکسید کننده باعث ایجاد مشکل شد و نتوانست ماهواره بدلی را در مدار قرار دهد. کره جنوبی پس از موفقیت در اولین قدم پرتاب ماهواره و توسعه برنامه فضای خود قصد دارد بین سالهای 2023 تا 2027 چهار پرتاب آزمایشی دیگر نیز انجام دهد. همچنین در این پرتاب های آزمایشی محموله اعتبار سنجی نیز همراه با راکت پرتاب می شود. گفتنی است یکی از ماموریت های برنامه ریزی شده مربوط به ارسال یک ماهواره جاسوسی با هدف نظارت بر کره شمالی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال