مدارگرد ماه کره جنوبی توسط اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد

اسپیس ایکس با کمک موشک فالکون ۹ اولین مدارگرد کره جنوبی را برای ماموریت ماه به فضا پرتاب کرد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کره جنوبی یک مدارگرد مسیریاب به نام KPLO با کمک موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب کرد. این ماموریت نخستین ماموریت کره جنوبی در اعماق فضا خواهد بود […]

اسپیس ایکس با کمک موشک فالکون ۹ اولین مدارگرد کره جنوبی را برای ماموریت ماه به فضا پرتاب کرد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کره جنوبی یک مدارگرد مسیریاب به نام KPLO با کمک موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب کرد. این ماموریت نخستین ماموریت کره جنوبی در اعماق فضا خواهد بود تا بتواند در آینده فعالیت های این کشور را در ماه افزایش دهد.

به گفته مقامات موسسه تحقیقات هوا و فضای کره جنوبی KARI این مدارگرد مسیریاب قرار است گام های نخست مربوط به توانایی اکتشاف فضایی و تایید آن را بردارد. در صورت موفقیت این ماموریت کره جنوبی قصد دارد یک فرودگر رباتیک تا سال ۲۰۳۰ روی سطح ماه ارسال کند. به طوری که این ماموریت نقطه عطفی برای فعالیتهای فضایی این کشور محسوب خواهد شد.

 در بیانیه این موسسه آمده است: اکتشاف در ماه باعث افزایش فناوری های فضایی در این کشور و همچنین ارزش های آن و با برانگیختن غرور همراه خواهد بود. پرتاب موشک فالکون ۹ نیز از سکوی پرتاب نیروی هوایی کارناوال در فلوریدا انجام شد. مرحله اول پرتاب شامل فرود دقیق روی سکوی فرود شناور این شرکت و مرحله دوم نیز به حمل مدارگرد در آسمان تعلق داشته است. احتمالاً مدارگرد مورد نظر در اواسط دسامبر به مقصد خود در مدار ماه خواهد رسید.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال