اسپیس چین کیف پول بیت کوین خود را به فضا پرتاب کرد

شرکت اسپیس چین (SpaceChain) به عنوان اولین کمپانی کیف پول بیت کوین خود را به فضا ارسال کرد. این کیف پول اکنون با سرعت 8 کیلومتر بر ثانیه در مدار زمین می‌چرخد. این شرکت اعلام کرده است که این اقدام برای ایمنی بیشتر انجام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز و به نقل […]

شرکت اسپیس چین (SpaceChain) به عنوان اولین کمپانی کیف پول بیت کوین خود را به فضا ارسال کرد. این کیف پول اکنون با سرعت 8 کیلومتر بر ثانیه در مدار زمین می‌چرخد. این شرکت اعلام کرده است که این اقدام برای ایمنی بیشتر انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز و به نقل از coindesk، در این ارسال یک نود یک کیلوگرمی بهمراه موشک SpaceX CRS-19 به فضا فرستاده شد. بدین ترتیب اولین کیف پول بلاک چین در فضا شروع به کار کرد. مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که این کار باعث افزایش امنیت کیف پول بوده و همچنین امکان هک‌های فیزیکی در آنجا وجود نخواهد داشت. البته این تراکنش‌ها به دلیل گذشتن از سیستم ارتباطی فضایی ، کندتر انجام خواهد شد.

زی ژنگ (Zee Zheng) مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که این پرتاب با همکاری ناسا و سومین پرتاب این شرکت بوده است. این اقدام باعث امنیت تراکنش های این شرکت خواهد شد و هنگامی که این نود توسط فضانوردان در فضا نصب شود، برای مدت یکسال تراکنش های دیجیتالی این شرکت باامنیت بالاتری انجام خواهد شد. وی در مورد آماده سازی برای این پرتاب گفت: این پرتاب حدود یکسال تلاش تمامی کارمندان این شرکت بوده است و همچنین این نود با نودهای ارسال شده قبلی کارایی بهتر و متفاوت‌تری خواهد داشت. از طرفی سازگاری پروتکل متن باز اسپیس چین با سیستم‌های پیچیده ایستگاه فضایی مسئله مهم دیگری بوده که باید انجام می‌شده است.

جف گارزیک (Jeff Grazik) یکی از توسعه دهندگان بلاک‌چین کمک بزرگی به این شرکت چینی کرده است. علت شروع همکاری مقاله گارزیک در مورد بلاک‌چین در فضا بوده که پیش از این در یکی از فروم‌های اینترنتی منتشر شده و توجه ژنگ را به خود جلب کرده بود. همچنین در این پروژه آژانس فضایی اروپا مبلغ 60 هزار دلار کمک مالی کرده و سازمان فضایی ناسا نیز پشتیبانی از این پروژه را به عهده داشته است. ژنگ قرار است در سال آینده یک نود دیگر را توسط یک راکت هندی به فضا ارسال کند و بدین ترتیب تا 10 سال آینده شبکه ای از این کیف پول‌ها در فضا ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال