اسپیس ایکس: بقایای موشک استارشیپ را به ما بدهید

پس از انفجار بزرگترین موشک جهان در هوا برخی از قطعات آن به اطراف پرتاب شد. اسپیس ایکس پس از این موضوع اعلام کرد در صورت پیدا کردن بقایا این موشک آن را دور نیندازید بلکه با بخش زباله اسپیس ایکس تماس بگیرید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک استارشیپ سرانجام پس […]

پس از انفجار بزرگترین موشک جهان در هوا برخی از قطعات آن به اطراف پرتاب شد. اسپیس ایکس پس از این موضوع اعلام کرد در صورت پیدا کردن بقایا این موشک آن را دور نیندازید بلکه با بخش زباله اسپیس ایکس تماس بگیرید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک استارشیپ سرانجام پس از مدت ها انتظار در تاریخ ۳۱ فروردین از جنوب تگزاس با موفقیت به مدار پرتاب شد. اما تنها چند دقیقه پس از برخاستن در هوا منفجر شد. استارشیپ همان موشکی است که قرار است فضانوردان را به مدار ماه ارسال کند.

موشک استارشیپ شامل یک پیشرو به نام سوپر هوی به همراه یک فضاپیما غول پیکر به نام استارشیپ است. اسپیس ایکس این دو وسیله نقلیه را به صورت کاملاً قابل استفاده مجدد ساخته است. در آنها از موتورهای نسل جدید رپتور متعلق به اسپیس ایکس استفاده شده بود که سی و سه مورد از آنها در سوپرهوی و ۶ عدد از آنها نیز در استارشیپ به کار گرفته شده بود. این ۳۳ موتور قدرت رانشی ای دو برابر بیشتر از راکت های فضایی ایجاد می‌کردند. در این ماموریت قرار بود سوپر هوی چند دقیقه پس از برخاستن در خلیج مکزیک فرود بیاید. فضاپیمای استارشیپ نیز ۹۰ دقیقه پس از پرتاب در اقیانوس آرام فرود داشته باشد اما هردوی آنها پس از برخاستن بدون جدا شدن موفقیت آمیز منفجر شدند.

پس از این اتفاق اسپیس ایکس در اطلاعیه ای اعلام کرد در صورت شناسایی تکه ای از زباله های این فضاپیما لطفاً خودتان آنها را مدیریت یا بازیابی نکنید و به جای آن با خط تلفن ویژه بخش زباله این شرکت تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال