اسپیس ایکس وظیفه انجام سه مأموریت فضایی ناسا را برعهده دارد

سه ماموریت فضایی کرو ۷، ۸ و ۹ ناسا با ارزش قرارداد تجاری ۳.۴۹ میلیارد دلار توسط اسپیس ایکس انجام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ یک قرارداد اولیه به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار با اسپیس ایکس برای توسعه قابلیت‌های پرتاب امضا کرد. این […]

سه ماموریت فضایی کرو ۷، ۸ و ۹ ناسا با ارزش قرارداد تجاری ۳.۴۹ میلیارد دلار توسط اسپیس ایکس انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ یک قرارداد اولیه به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار با اسپیس ایکس برای توسعه قابلیت‌های پرتاب امضا کرد. این قرارداد زمانی انجام گرفت که شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ به کار خود چایان داده بود.

 شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ سه ماموریت دیگر ناسا را با هدف ارسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی با کمک فضاپیمای کرو دراگون و موشک فالکون ۹ به انجام رساند. از طرفی قرارداد تنظیم شده جدید نشان می‌دهد اسپیس‌ایکس دو ماموریت دیگر نیز در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ خواهد داشت. طبق بیانیه ناسا دوره عملکرد قرارداد جدید تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۸ ادامه دارد.

کتی لودرز، معاون ماموریت عملیات فضایی ناسا در بیانیه این آژانس فضایی گفته است: این آژانس تلاش می‌کند تا از پروازهای اضافی به ایستگاه فضایی مطمئن شود. زیرا ماموریتهای موردنظر با هدف حفظ حضور ایالات متحده ایستگاه فضایی انجام می گیرد. در این بیانیه اعلام شد که اسپیس ایکس تنها شرکت آمریکایی است که گواهی مورد نظر برای انتقال خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی را دریافت کرده است. پیش از این ناسا در سال ۲۰۱۴ قراردادی را با شرکت بوئینگ تنظیم کرده بود. اما فضاپیمای استارلاینر این شرکت هنوز مراحل آزمایشی را می‌گذراند و اولین پرواز آن نیز در نیمه اول 20۲۲ انجام خواهد شد. البته ناسا قصد دارد برنامه‌های فضایی خود را به صورت ترکیبی توسط اسپیس ایکس و بوئینگ انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال