اسپیس ایکس در فکر ساختن استارشیپ یکبار مصرف است

در حالیکه اسپیس ایکس بارها از موشک استارشیپ خود به عنوان یک پرتابگر چند بار مصرف صحبت کرده بود اما در نهایت ممکن است این موشک به صورت نسخه یکبار مصرف ساخته شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارشیپ موشک اسپیس ایکس در واقع یک فضاپیمای فوق‌العاده بلندپروازانه است که به گفته […]

در حالیکه اسپیس ایکس بارها از موشک استارشیپ خود به عنوان یک پرتابگر چند بار مصرف صحبت کرده بود اما در نهایت ممکن است این موشک به صورت نسخه یکبار مصرف ساخته شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارشیپ موشک اسپیس ایکس در واقع یک فضاپیمای فوق‌العاده بلندپروازانه است که به گفته شرکت سازنده قرار است توانایی هایی مانند سوختگیری دوباره در مدار و چند بار مصرف را ارائه کند. این موشک ۱۲۰متری شامل موتورهای رپتور ۲ است و از نظر تئوری قادر به تولید نیروی رانش با حدود ۱۶.۷ میلیون پوند خواهد بود.

به گفته اسپیس ایکس این فضاپیمای غول پیکر می تواند ۱۵۰ تن محموله را به مدار نزدیک زمین حمل کند. همچنین در مرحله مداری نیز قادر است پوستر زیر مداری را دوباره احیا کند. ایلان ماسک پیش از این گفته بود پردازش برای استفاده مجدد تنها به چند ساعت زمان نیاز دارد و بدین صورت چند میلیون دلار در هزینه نهایی هر بار پرتاب صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش تسلاراتی، ایلان ماسک اخیراً نظر خود را تغییر داده است. وی در پاسخ به سوال یک حساب کاربری با نام Everyday Astronaut در توییتر اعلام کرد مرحله فوق به صورت یکبار مصرف در استارشیپ کار می کند و ممکن است پرواز کند یا نکند. اما یک گزینه محسوب می شود. منظور ماسک از این پاسخ این است که احتمالاً اسپیس ایکس قصد دارد برای ماموریت های غیر مهم نسخه سفارشی از استارشیپ تولید کند. بدین ترتیب تمام عناصر اضافی حذف خواهند شد. تا وزن استارشیپ پایین بیاید. ماسک پیش از این نیز گفته بود اسپیس ایکس قادر است نسخه‌ی ای از استار شیپ به صورت سبک و بدون سپر حرارتی و باله ها برای استفاده در پرتاب های میان سیاره ای بسازد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال