اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره دیگر را با فالکون ۹ به فضا فرستاد

اسپیس ایکس موفق شد طی ۲۴ ساعت طی دو پرتاب محموله مربوط به ماهواره های استارلینک را در مدار قرار دهد. در این پرتاب ۵۳ ماهواره استارلینک به مدار ارسال شد. راکت مرحله اول نیز روی سکوی دریایی با موفقیت قرار گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب اسپیس ایکس از ایستگاه […]

اسپیس ایکس موفق شد طی ۲۴ ساعت طی دو پرتاب محموله مربوط به ماهواره های استارلینک را در مدار قرار دهد. در این پرتاب ۵۳ ماهواره استارلینک به مدار ارسال شد. راکت مرحله اول نیز روی سکوی دریایی با موفقیت قرار گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب اسپیس ایکس از ایستگاه کی کارناوال فلوریدا و طی راکت دومرحله ای فالکون ۹ انجام گرفت. این پرتاب دومین ماموریت پرتاب ماهواره استارلینک محسوب می شود که طی آن ۵۳ ماهواره توسط این راکت از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا فرستاده شد. در این ماموریت نیز راکت مرحله اول با موفقیت روی سکو قرار بگیرد.

 راکت مربوط به پرواز دوم برای اولین بار بود که توسط اسپیس ایکس در این ماموریت استفاده شد. این شرکت از ابتدای سال میلادی تاکنون ماموریت های زیادی را پشت سر گذاشته است. به طوری که تاکنون ۲۰ پرتاب مداری توسط این شرکت انجام گرفته که ۱۳ عدد از آنها به پرتاب‌های استارلینک تعلق داشته است. تاکنون ۲۵۰۰ ماهواره استارلینک در مدار قرار گرفته و در آینده نیز تعداد این ماهواره ها افزایش می یابد احتمالاً در آینده نزدیک طی ماموریت های دیگر 3 هزار ماهواره دیگر نیز در مدار مستقر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال