اسپیس ایکس اولین ماهواره 5G جهان را به مدار پرتاب کرد

اولین ماهواره 5G جهان متعلق به شرکت Sateliot توسط اسپیس ایکس به مدار ارسال شد. با کمک این ماهواره اتصال جهانی اینترنت اشیا به آسانی انجام خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره پرتاب شده با نام Groundbreaker اولین ماهواره متعلق به یک صورت فلکی متشکل از ۲۵۰ ماهواره است. وظیفه […]

اولین ماهواره 5G جهان متعلق به شرکت Sateliot توسط اسپیس ایکس به مدار ارسال شد. با کمک این ماهواره اتصال جهانی اینترنت اشیا به آسانی انجام خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره پرتاب شده با نام Groundbreaker اولین ماهواره متعلق به یک صورت فلکی متشکل از ۲۵۰ ماهواره است. وظیفه ارسال این ماهواره به مدار پایین زمین بر عهده اسپیس ایکس بوده است. این اولین ماهواره استاندار سلولی 5G است که در این مدار جای می‌گیرد. صورت فلکی شامل ۲۵۹ ماهواره قرار است در سراسر جهان با برج های سلولی زمینی ارتباط برقرار کرده و شکاف شبکه های داده را پر کند.

پرتاب این ماهواره با کمک موشک فالکون ۹ و از منطقه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا پرتاب شد. سازنده این ماهواره یعنی شرکت Sateliot اپراتور شبکه صورت فلکی نیز خواهد بود. این شرکت مستقر در بارسلون منعقد است با پرتاب این ماهواره ها دسترسی به اینترنت اشیا در سراسر جهان آسانتر خواهد شد.

اینترنت اشیا همان ارتباط بین اشیا و تجهیزات مستقر در اطراف است. این اشیا با اتصال به اینترنت امکان کنترل از طریق تلفن همراه و یا تبلت ها را خواهند داشت.

شرکت Sateliot معتقد است با راه اندازی ارتباط بین اشیا یک شبکه منسجم ایجاد میشود که می تواند در آینده باعث افزایش امکانات این دستگاه ها شود. همینطور کاربران می توانند بدون نیاز به خرید سخت افزارهایی مانند اما و یا دیش از شبکه های زمینی به شبکه غیر زمینی تغییر وضعیت دهند. هنوز تاریخ پرتاب ماهواره بعدی این شرکت اعلام نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال