اسپیس ایکس مامور پرتاب اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی

کره جنوبی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا پرتاب کند. شرکت فضایی اسپیس ایکس نیز وظیفه پرتاب این ماهواره را بر عهده خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خطر درگیری با کره شمالی باعث شده است تا کره جنوبی نیز خود را برای رهبری دفاعی […]

کره جنوبی قصد دارد در سال ۲۰۲۳ اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا پرتاب کند. شرکت فضایی اسپیس ایکس نیز وظیفه پرتاب این ماهواره را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خطر درگیری با کره شمالی باعث شده است تا کره جنوبی نیز خود را برای رهبری دفاعی در منطقه آماده کند. به این دلیل این کشور تلاش داشته تا به طور مستقل زیرساخت های اطلاعاتی خود را به صورت پیشرفته بسازد.

 به گفته مقامات مسئول سئول این کشور در سال ۲۰۲۳ اولین ماهواره جاسوسی بومی خود را با کمک موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب می‌کند. طی این پرتاب نیز ۵ ماهواره جاسوسی تا سال ۲۰۲۵ در مدار قرار خواهد گرفت. موسسه تحقیقات هوافضای دولتی کره جنوبی و آژانس توسعه دفاعی این کشور قراردادهایی را با اسپیس ایکس امضا کرده‌اند که طی آن از موشک فالکون ۹ برای حمل ماهواره ۸۰۰ کیلوگرم این کشور استفاده شودو پرتاب های بیشتر نیز تا سال ۲۰۲۵ انجام خواهد گرفت.

ساخت ماهواره های جاسوسی در کره جنوبی از سال ۲۰۱۷ طی پروژه‌ای به نام پروژه ۴۲۵ با ارزش ۹۷۰ میلیون دلار آغاز شد و هدف از این پروژه نیز ارتقای قابلیت های شناسایی و کاهش اتکای این کشور به اطلاعات کشورهایی مانند ایالات متحده بوده است. از این رو این کشور قصد دارد تا ماهواره‌های نظامی خود را در مدار زمین ارسال کند. اولین ماهواره نظامی این کشور نیز به نام آناسیس-II با کمک موشک فالکون ۹ به فضا فرستاده شد. فراگیری این ماهواره‌ها و عملیاتی شدن آن در کمک خواهد کرد تا سیستم دفاعی کره جنوبی بتواند بر تحرکات کره شمالی نظارت داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال