اسپیس ایکس با رعایت برخی الزامات پرتاب فضاپیمای استارشیپ را از تگزاس جنوبی آغاز میکند

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام اسپیس ایکس توانست اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) را مجاب کند تا بتواند فضاپیمای استارشیپ را از تگزاس جنوبی پرتاب کند. با این حال اداره هوانوردی فدرال آمریکا برخی از اقدامات را برای این پرتاب در نظر گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره […]

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام اسپیس ایکس توانست اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) را مجاب کند تا بتواند فضاپیمای استارشیپ را از تگزاس جنوبی پرتاب کند. با این حال اداره هوانوردی فدرال آمریکا برخی از اقدامات را برای این پرتاب در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره هوانوردی و فدرال آمریکا پرتاب اسپیس ایکس را در تگزاس جنوبی همراه با برخی تاثیرات زیست محیطی دانسته بود. البته این تاثیرات در اندازه ای نبوده است که گزارش کامل اثر زیست محیطی نیاز باشد. به همین دلیل اسپیس ایکس قصد دارد مجوز را برای پرتاب استارشیپ از این سایت دریافت کند. اما باید 75 درصد از برنامه های پیشنهادی خود را تغییر دهد.

 هم اکنون تاسیسات استاربیس شرکت اسپیس ایکس در بوکاچیکا ایالت تگزاس قرار گرفته است. در چند سال گذشته این مکان برای ساخت و ساز نسخه های آزمایشی مورد استفاده بوده است. فضاپیمای استارشیپ یک موشک غول پیکر محسوب می شود که در آینده می تواند علاوه بر انسان حمل بار را به مقاصدی مانند ماه و فضا انجام دهد. اکنون اسپیس ایکس قصد دارد استارشیپ را برای نخستین بار به فضا پرتاب کند.

 این شرکت در ابتدا باید مجوز اداره هوانوردی فدرال را به دست آورد. پیش از این تحقیقاتی در رابطه با تاثیر عملیات های پرتاب اسپیس ایکس از نظر زیست محیطی در اطراف آن ناحیه انجام گرفت. به نظر می رسد تصمیمات اخیر اسپیس اسپیس ایکس باید چندین مسئله مهم این سازمان را رسیدگی کند. تا در نهایت اثرات زیست محیطی ناحیه کاهش یابد در صورت اعمال این تغییرات دریافت مجوز پرتاب استارشیپ انجام خواهد شد.

اسپیس هنوز نیازمند دریافت مجوز پرتاب نخستین استارشیپ از اداره هوانوردی فدرال است. از طرفی FAA نیز اعلام کرد این تصمیم به معنی اعطای مجوز نخواهد بود زیرا هنوز تمام الزامات ایمنی مورد نیاز رعایت نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال