اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره دیگر استارلینک را در مدار قرار داد

اسپیس ایکس توانست در دوازدهمین پرتاب موشک فالکون ۹  با موفقیت ۵۳ ماهواره اینترنتی سرویس استارلینک را در مدار قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک فالکون ۹ پرتاب دوازدهم خود را از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا انجام داد. این پرتاب در ساعت ۵ صبح ششم می انجام شد پیشران […]

اسپیس ایکس توانست در دوازدهمین پرتاب موشک فالکون ۹  با موفقیت ۵۳ ماهواره اینترنتی سرویس استارلینک را در مدار قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک فالکون ۹ پرتاب دوازدهم خود را از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا انجام داد. این پرتاب در ساعت ۵ صبح ششم می انجام شد پیشران آن نیز پس از هست دقیقه و ۳۰ ثانیه توانست با موفقیت روی سکو های شناور قرار بگیرد.

مجموعه ماهواره های استارلینک مربوط به شرکت اسپیس ایکس است که تاکنون موفق به قرار دادن ۲۴۰۰ ماهواره در مدار زمین شده است. به طوری که حدود ده مورد از ۱۷ پرتاب اسپیس ایکس در سال 2022 با هدف ارسال این ماهواره ها به مدار انجام گرفت. مرحله بعدی پرتاب استارلینک نیز شامل بیش از ۳۰ هزار ماهواره و برای فراهم کردن اینترنت برای مناطق مختلف دیگر جهان خواهد بود.

اسپیس ایکس در ماه آوریل ۶ پرتاب انجام داده بود که یکی از پرکارترین واحدهای این شرکت محسوب می‌شود. یکی از ماموریت‌های انجام گرفته نیز به شرکت فضایی اکسیوم اسپیس تعلق داشت که در آن 4 فضانورد خصوصی برای اقامت ۱۵ روزه به ایستگاه  فضایی بین المللی ارسال شدند. دیگر ماموریت مهم اسپیس ایکس در ماه گذشته ارسال فضانوردان در ماموریت کرو ۴ به ایستگاه فضایی بوده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال