اسپیس ایکس با آزمایش پیش از موعد سوپرهوی برنامه استارشیپ را سرعت می بخشد

اسپیس ایکس قصد دارد تا برنامه‌های مربوط به استارشیپ را در سال ۲۰۲۱ با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کند. به همین دلیل پرتاب آزمایشی این شرکت مربوط به بوستر سوپر هوی در آینده نزدیک و پیش از موعد انجام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ایلان ماسک در توییت خود اعلام کرده […]

اسپیس ایکس قصد دارد تا برنامه‌های مربوط به استارشیپ را در سال ۲۰۲۱ با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کند. به همین دلیل پرتاب آزمایشی این شرکت مربوط به بوستر سوپر هوی در آینده نزدیک و پیش از موعد انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ایلان ماسک در توییت خود اعلام کرده این شرکت با استفاده همزمان از دو سکوی پرتاب در بوکا چیکا واقع در تگزاس قصد دارد تا آزمایش نمونه‌های اولیه استارشیپ را سرعت ببخشد. همچنین به زودی پرتاب آزمایشی مربوط به بوستر غول‌آسای سوپرهوی نیز انجام خواهد گرفت.

 قرار است فضاپیمای استارشیپ با استفاده از این راکت آزمایش خود را انجام دهد. در این راکت از موتورهای جدید و قدرتمند اسپیس ایکس به نام رپتور استفاده خواهد شد. سوپرهوی ممکن است بین ۲۴ تا ۳۷ موتور رپتور را پشتیبانی کند و در آن از متان و اکسیژن به عنوان سوخت استفاده خواهد شد.

 این راکت ۶۸ متر طول و ۹ متر قطر داشته و قرار است پس از پرتاب استارشیپ مجدداً به زمین بازگردد. اسپیس ایکس قرار است نسخه آخر این راکت را تا ارتفاع ۱۲ کیلومتری زمین ارسال کند. پیش از این آزمایش این راکت ناموفق بوده و حین فرود منفجر شد. با این حال اسپیس ایکس این آزمایش را نوعی موفقیت خواند و اعلام کرد ما در این آزمایش شانس موفقیت را حدود یک سوم می دانستیم و با این حال از این آزمایش راضی هستیم. در حال حاضر اسپیس ایکس در حال انجام آزمایش‌های زمینی بر روی این فضاپیما است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال