اسپیس ایکس دراگون ۲ را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد

اسپیس ایکس توانست با موفقیت کپسول جدید بدون سرنشین دراگون را با کمک راکت فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، کپسول بدون سرنشین دراگون با هدف ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. این پرتاب در تاریخ یکشنبه به وقت ایران انجام […]

اسپیس ایکس توانست با موفقیت کپسول جدید بدون سرنشین دراگون را با کمک راکت فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، کپسول بدون سرنشین دراگون با هدف ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. این پرتاب در تاریخ یکشنبه به وقت ایران انجام گرفت و دقیقاً 9 دقیقه پس از پرتاب نیز بوستر راکت با موفقیت در اقیانوس اصل و بر روی کشتی خودران اسپیس ایکس فرود آمد. ماموریت CRS-21 به عنوان صدمین پرتاب موفق راکت فالکون ۹ و همچنین بیست و یکمین مأموریت ارسال محموله توسط اسپیس ایکس محسوب می‌شود. محموله‌های مورد نظر حدود ۳ تن وزن دارند و شامل مایحتاج فضانوردان و یا محموله های علمی خواهد بود که توسط کپسول دراگون تا ۲۴ ساعت بعد به ایستگاه فضایی می رسد‌.

پیش از این نیز یک کپسول دراگون دیگر با چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شده بود. اما کپسول جدید پیشرفته تر بوده و ۵۰ درصد ظرفیت بیشتری نیز خواهد داشت. از محموله های علمی ارسال شده به ایستگاه بین‌المللی فضایی می توان به BioAsteroid اشاره کرد که مربوط به آژانس فضایی اروپا بوده و قرار است بر روی تاثیر ریزگرانش با استفاده از تکنیکی به نام بیوماینینگ مورد استفاده قرار گیرد.

 همچنین محموله حاوی داروی کووید ۱۹ نیز با هدف بهبود بخشیدن به اثر داروی ضد ویروس رمدیسویر در این کپسول قرار داشته است. محموله مهم دیگری که توسط دراگون حمل شده بوده هوابند یا Airlock  است که قرار است از آن برای ارسال محموله از درون ایستگاه به فضای بیرون استفاده شود. این هوابند شباهت به یک کاسه بزرگ خواهد داشت و مخصوص ایستگاه فضایی بین المللی طراحی شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال