اسپیس ایکس تا سال ۲۰۵۰ بیش از هزار فضاپیمای استارشیپ می سازد

اسپیس ایکس قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ برای ارسال یک میلیون انسان به مریخ بیش از هزار فضاپیمای استارشیپ بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فضایی اسپیس ایکس هفته گذشته مراسم دهمین سالگرد اولین ماموریت دراگون را برگزار کرد. پس از آن ایلان ماسک اعلام کرد این شرکت برای ارسال حدود […]

اسپیس ایکس قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ برای ارسال یک میلیون انسان به مریخ بیش از هزار فضاپیمای استارشیپ بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت فضایی اسپیس ایکس هفته گذشته مراسم دهمین سالگرد اولین ماموریت دراگون را برگزار کرد. پس از آن ایلان ماسک اعلام کرد این شرکت برای ارسال حدود یک میلیون انسان به مریخ قصد دارد هزار فضاپیمای استارشیپ بسازد.

ایلان ماسک در توییت خود اعلام کرد در صورت توسعه حیات به سیارات دیگر می توان از زیست کره پشتیبان گرفته و گونه های حیات را در برابر فجایای زمینی محافظت کرد. البته بشر کار گزار حیات محسوب می‌شود زیرا تنها اوست که می‌تواند حیات را به مریخ ببرد. این فرد در پاسخ یکی از کاربران در مورد برنامه خود برای این کار پاسخ داد احتمالاً با ساخت بیش از ۱۰۰۰ فضاپیمای استارشیپ که به نوعی یک کشتی نوح مدرن محسوب می شود.

ایلان ماسک پیش از این نیز در مصاحبه ای اعلام کرد یکی از اهداف مهم این شرکت رسیدن به تعداد بسیار زیادی فضاپیمای استارشیپ است. در حالی که این شرکت هنوز اولین نسخه استارشیپ را به پایان نرسانده و حتی اولین پرواز موفق در مدار نیز انجام نگرفته است. به گفته ماسک احتمالاً تابستان امسال آزمایش های استارشیپ انجام می شود.

 البته هدف مدیرعامل اسپیس ایکس با ناسا چندان همسو به نظر نمی رسد. زیرا ناسا قصد دارد اولین انسان را در دهه 2030 و 2040 به مریخ ارسال کند. ماسک می‌گوید میلیون‌ها انسان تا سال ۲۰۵۰ راهی مریخ خواهند شد. به نظر می رسد کلونی سازی در مریخ رویای جاه‌طلبانه ایلان ماسک است که ممکن است به این زودی ها امکان پذیر نباشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال