اسپیس ایکس به زودی آزمایش راکت غول پیکر استارشیپ را آغاز می کند

اسپیس ایکس قصد دارد به زودی پرواز آزمایشی راکت استارشیپ را آغاز کند. پیش از این پرواز نیز مراحل آماده سازی بوستر انجام میگیرد. این شرکت به همین منظور یک آزمایش احتراق ایستا انجام داد که طی آن ۱۱ موتور رپتور روشن شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس آزمایشات مربوط […]

اسپیس ایکس قصد دارد به زودی پرواز آزمایشی راکت استارشیپ را آغاز کند. پیش از این پرواز نیز مراحل آماده سازی بوستر انجام میگیرد. این شرکت به همین منظور یک آزمایش احتراق ایستا انجام داد که طی آن ۱۱ موتور رپتور روشن شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس آزمایشات مربوط به موتور رپتور را در پایگاه فضایی خود در تکزاس پشت سر گذاشت. طی این آزمایشات بوستر ۷ یا همان راکت سوپر هوی موفق به روشن کردن ۱۱ موتور رپتور خود بطور همزمان شد.

این آزمایش احتراق به میدان ۱۳ ثانیه بود و در آن قدرت موتورهای این بوستر به نمایش گذاشته شد. اسپیس ایکس پیش از این نیز در ۲۳ آبان آزمایشی را با روشن کردن همزمان ۱۴ موتور رپتور انجام داده بود. همچنین این اولین آزمایش احتراق بوستر ۷ با روشن شدن ۱۱ موتور بطور همزمان بود. این بوستر دارای ۳۳ موتور رپتور است.

پیش از این ماسک در مورد آزمایشات بعد از تاریخ 23 آبان گفته بود این بوستر برای رسیدن به آزمایش مداری خود باید دو آزمایش احتراق را انجام دهد. در آزمایش مداری نیز یک فضاپیمای درای ۶ موتور روی این بوستر قرار خواهد گرفت.

در صورتی که اسپیس ایکس بتواند آزمایش مداری این راکت را با موفقیت پشت سر بگذارد، این راکت از قدرتمندترین راکت های تاریخ محسوب میشود که اکنون این عنوان در اختیار سامانه پرتاب فضایی ناسا SLS قرار دارد. این ابرراکت حدود دو هفته پیش اولین پرواز خود را در ماموریت آرتمیس ۱ به دور ماه آغاز کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال