راکت قدرتمند فالکون هوی اسپیس ایکس ماموریت خود را آغاز کرد

موشک قدرتمند فالکون هوی متعلق به شرکت اسپیس ایکس پس از گذشت سه سال از آخرین ماموریت خود، امروز بار دیگر راه خود به سمت فضا را هموار کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چهارمین پرتاب بزرگترین راکت جهان امروز انجام شد. آخرین پرتاب این موشک در سال ۲۰۱۸ انجام شده بود. […]

موشک قدرتمند فالکون هوی متعلق به شرکت اسپیس ایکس پس از گذشت سه سال از آخرین ماموریت خود، امروز بار دیگر راه خود به سمت فضا را هموار کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چهارمین پرتاب بزرگترین راکت جهان امروز انجام شد. آخرین پرتاب این موشک در سال ۲۰۱۸ انجام شده بود. پرتاب امروز پنجاهمین پرتاب اسپیس ایکس نیز محسوب میشود.

ماموریت فالکون هوی به نام USSF-440 از مرکز فضایی کند آغاز شد. این ماموریت به نیروی فضایی ایالات متحده تعلق دارد و شامل موشک فالکون ۹ و دو تقویت کننده فالکون ۹ است که در دو طرف هسته قرار دارند.

در این ماموریت دو ماهواره متعلق به نیروی فضایی آمریکا به مدار ارسال شد. قرار است یکی از این ماهواره ها در ماموریتی به نام نمونه اولیه مختلف در مدار زمین اهنگ مورد استفاده قرار بگیرد. ماهواره دیگر نیز برای اهداف ملی استفاده خواهد شد.

این موشک سنگین وزن در چهار پرتاب خود رکورد خوبی بر جای گذاشت. در این موشک از سه تقویت کننده استفاده شده است که می تواند ظرفیت نیروی رانش و بالابرنده را افزایش دهد.

در انتهای این ماموریت نیز دو تقویت کننده این موشک با موفقیت در خشکی نشست و توانست فرود ۱۵۰ و ۱۵۱ موفقیت آمیز اسپیس ایکس را رقم بزند. در این پرتاب هسته اصلی به دلیل استفاده از حداکثر سوخت در رساندن محموله مورد بازیابی قرار نگرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال