سرویس اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس با نام استارشیلد رونمایی شد

سرویس جدید اینترنت اسپیس ایکس با نام استار شیلد رونمایی شد که دارای قابلیت رمزگذاری است. هدف از عرضه این سرویس استفاده از آن توسط دولت ها بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس در سرویس جدید اینترنت خود ویژگی هایی را در نظر گرفته است که می تواند متناسب […]

سرویس جدید اینترنت اسپیس ایکس با نام استار شیلد رونمایی شد که دارای قابلیت رمزگذاری است. هدف از عرضه این سرویس استفاده از آن توسط دولت ها بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس در سرویس جدید اینترنت خود ویژگی هایی را در نظر گرفته است که می تواند متناسب با کاربرد های دولتی باشد. یکی از آنها ویژگی های حوزه امنیت است. تاکنون اسپیس ایکس تنها اینترنت ماهواره ای خود را در اختیار کاربران عادی قرار داده بود. سرویس جدید می‌تواند کاربرد دیگری از اینترنت ماهواره ای را فراهم کند.

دولت ها برای استفاده از سرویس اینترنت ماهواره ای نیاز به ویژگی‌های خاصی دارند که سرویس جدید این شرکت می‌تواند این قابلیت ها را به آنها ارائه کند.

استار شیلد می‌تواند قابلیت های امنیتی را برای استفاده دولتها پوشش دهد. به گفته اسپیس ایکس این سرویس رمزگذاری شده است و از امنیت بالایی نیز برخوردار می باشد.

در حال حاضر استارلینک تنها می تواند داده های مربوط به کاربر نهایی را رمز گذاری کند. اما در سرویس جدید این قابلیت به صورت سرتاسری وجود دارد. این سرویس حتی قابلیت پشتیبانی از ماهواره های جاسوسی را نیز خواهد داشت. حتی می‌توان برای این سرویس ماهواره های جدیدی را به صورت سفارشی طراحی و تنظیم کرد. همکاری اسپیس ایکس با وزارت دفاع آمریکا باعث شد تا این شرکت به مسئله امنیت ملی بیشتر توجه کند. طبق ادعای اسپیس قابلیت طراحی با توجه به نیاز کاربر را دارا است.

با توجه به همکاری اسپیس با وزارت دفاع ایالات متحده احتمالاً دولت این کشور نیز خواهان استفاده از این سرویس اینترنت ماهواره ای خواهد بود. از طرفی بخشی از تکنولوژی استفاده شده در این سرویس تحت سیاست مقررات بین المللی تجارت قرار گرفته است. این موضوع در آینده می‌تواند ایکس را برای انتقال تکنولوژی و یا ارائه آن دیگر کشورها دچار مشکل کند. بدین ترتیب تنها کشورهای دارای ارتباط با ایالات متحده می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال