محققان اسپانیایی می گویند قدیمی ترین فسیل انسانی اروپا را کشف کرده اند

فسیلی از استخوان فک یکی از اجداد انسان ها در شمال اسپانیا پیدا شده است که به گفته محققان احتمال دارد قدیمی ترین فسیل مربوط به انسانها در اروپا باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان یک فسیل از اجداد انسان در شمال اسپانیا کشف کردند که ممکن است قدیمی ترین فسیل […]

فسیلی از استخوان فک یکی از اجداد انسان ها در شمال اسپانیا پیدا شده است که به گفته محققان احتمال دارد قدیمی ترین فسیل مربوط به انسانها در اروپا باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان یک فسیل از اجداد انسان در شمال اسپانیا کشف کردند که ممکن است قدیمی ترین فسیل انسان های اروپایی باشد. پیش از این نیز یک فسیل با قدمت 1.2 میلیون سال پیش کشف شده بود. اما فسیل کنونی حدود ۱.۴ میلیون سال قدمت دارد.

 محل کشف این فسیل در یک سایت تاریخی در کوهستانات آتاپویرکا در شمال اسپانیا بوده است. باستان شناسان این استخوان فک را در تاریخ ۹ تیر پیدا کردند. این منطقه که از نظر اطلاعات تاریخی از غنی ترین نقاط اروپا محسوب می شود قدمتی ۱.۴ میلیون ساله دارد.

جوزه ماریا برومودز از محققان این پروژه میگوید: با توجه به اینکه محل قرارگیری این فسیل دو متر پایین تر از فسیل ۱.۲ میلیون ساله قبلی بوده است احتمالاً قدمت آن نیز بالاتر است. اکنون محققان در حال انجام مطالعات بیشتر برای تکمیل تحقیقات خود روی این فسیل هستند که ممکن است حداکثر تا ۸ ماه طول بکشد. این مطالعات در آینده مشخص می کند فسیل کشف شده متعلق به کدام گروه از انسانها بوده است. بدین ترتیب درک بهتری از فرگشت انسان ها در قاره اروپا نیز به وجود می آید. البته دانشمندان هنوز گونه دقیق فسیل قبلی رو شناسایی نکردند. اما احتمال می‌رود مربوط به گونه انسان پیشگام باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال