شبکه های مغزی خاص می تواند در موفقیت کاهش وزن موثر باشد

محققان معتقدند شبکه های مغزی خاصی وجود دارند که می‌توانند در کاهش وزن افراد نقش موثری ایفا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند دو شبکه مغزی خاص وجود دارد که می تواند بر میزان موفقیت یک فرد در کاهش وزن […]

محققان معتقدند شبکه های مغزی خاصی وجود دارند که می‌توانند در کاهش وزن افراد نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند دو شبکه مغزی خاص وجود دارد که می تواند بر میزان موفقیت یک فرد در کاهش وزن نقش موثری داشته باشد. دکتر جاناتان بوردت از بخش رادیولوژی دانشکده پزشکی و محقق اصلی در این تحقیق می گوید: با کمک این بخش می توان درمان های مبتنی بر رفتار ایجاد کرد که در آن از مدارهای خاصی از مغز برای موفقیت در کاهش وزن استفاده می شود.

محققان در این تحقیق قصد داشتند ارتباط بین کاهش وزن در طول شش ماه در اثر مداخلات مبتنی بر رفتار را با اتصال به دو شبکه عملکردی به نام‌های FN1 و FN2 به دست آورند. این دو بخش از مغز در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار توسط بوردت و تیم تحقیقاتی وی شناسایی شدند که در کاهش وزن موفق نیز نقش مهمی خواهند داشت.

 در کارآزمایی بالینی نیز از ۷۱ شرکت کننده استفاده شد. در ابتدا برای این آزمایش از تصویرسازی مغناطیسی کارکردی اسکن استفاده شد تا عملکرد این دو بخش از مغز در کاهش وزن بررسی شود. این شرکت کنندگان در دو حالت استراحت و پس از دریافت وعده های غذایی مورد اسکن قرار گرفتند. در این تحقیق مشخص شد در حالت استراحت بخش FN1 در مغز می تواند به طور مستقیم با کاهش وزن شش ماهه مرتبط باشد. در حالت مصرف غذا نیز بخش FN2 به طور قابل توجهی در کاهش وزن در شش ماه موثر بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال