گزارش Speedtest از کاهش سرعت اینترنت در ایران حکایت دارد

طبق گزارش های سایت speedtest در ماه گذشته سرعت اینترنت در ایران با کاهش شدید مواجه بوده و به پائین ترین حد خود رسیده است. کاهش شدید سرعت اینترنت همزمان با شیوع کرونا آغاز شد. در حال حاضر رتبه ایران در بخش اینترنت موبایل به 79 و اینترنت ثابت به رقم 153 جهان تنزل پیدا […]

طبق گزارش های سایت speedtest در ماه گذشته سرعت اینترنت در ایران با کاهش شدید مواجه بوده و به پائین ترین حد خود رسیده است. کاهش شدید سرعت اینترنت همزمان با شیوع کرونا آغاز شد. در حال حاضر رتبه ایران در بخش اینترنت موبایل به 79 و اینترنت ثابت به رقم 153 جهان تنزل پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از speedtest، با شیوع کرونا در جهان و افزایش استفاده از اینترنت، فشار روی اینترنت جهانی به شدت افزایش داشته است. در این میان بسیاری از کشورها تلاش کرده اند تا شرایط بهتری را برای کاربان فراهم کنند و کیفیت اینترنت را بالا ببرند. اما برخی دیگر عملکرد خوبی در این زمینه نداشته اند. Speedtest که به عنوان ابزاری برای اندازه گیری سرعت در جهان شناخته میشود میانگین سرعت اینترنت در جهان را در ماه مارس محاسبه کرده است.

طبق گزارش های منتشر شده سرعت اینترنت موبالی و اینترنت ثابت در ماه گذشته به ترتیب 30.47 و 76.64 مگابیت بر ثانیه بوده است. اما در این میان سرعت اینترنت موبایل در ایران در یک ماه گذشته از 27.53 به 22.72 مگابیت بر ثانیه رسیده و با 4 پله سقوط در رتبه 79 جهان قرار گرفته است. این وضعیت در اینترنت ثابت بدتر بوده است و خانه نشینی بسیاری از مردم در دوران تعطیلات عید و همزمان با قرنطینه باعث شد تا رتبه ایران در اینترنت ثابت تا 23 پله سقوط کند. سرعت اینترنت ثابت برای دانلود پیش از زمان شیوع کرونا 18.37 مگابیت بر ثانیه بوده که اکنون به 10.10 مگابیت بر ثانیه رسیده است. با اینکه شیوع کرونا تمامی کشورهای منطقه را درگیر کرده اما در میان آنها هیچ کدام با افت سرعت اینترنت مواجه نبوده اند. تنها ترکیه نسبت به ماه قبل 5 پله سقوط داشته است. در حالیکه بسیاری از کشورهای عربی توانستند بهبودهای 8 الی 3 پله ای داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال