لنز مارپیچی می‌تواند دید واضحی از همه فواصل ایجاد کند

متخصصان لنز منحصر به فردی تولید کرده‌اند که می‌توان از طریق آن در تمام فواصل یک دید واضح داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنز جدید متخصصان دارای پیکربندی مارپیچی بوده , می‌تواند عملکرد مناسبی در نورهای متنوع ایجاد کند. همچنین لنز جدید برخلاف لنزهای چند کانونی فعلی میتواند در هر اندازه […]

متخصصان لنز منحصر به فردی تولید کرده‌اند که می‌توان از طریق آن در تمام فواصل یک دید واضح داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنز جدید متخصصان دارای پیکربندی مارپیچی بوده , می‌تواند عملکرد مناسبی در نورهای متنوع ایجاد کند. همچنین لنز جدید برخلاف لنزهای چند کانونی فعلی میتواند در هر اندازه از مردمک همچنان قابلیت چند کانونی را ارائه کند.

لنز مارپیچی به شکل کنونی می‌تواند در فواصل مختلف و تحت شرایط نوری متفاوت فوکوس واضحی را انجام دهد. این لنز توسط پژوهشگران آزمایشگاه فوتونیک و علوم نانو توسعه یافته است. به گفته آنان این لنز بدون محدودیت اعوجاج لنزهای معمولی میتواند عملکردی بی عیب و نقص داشته باشد.

به دلیل وجود طراحی مارپیچی در این لنز نقاط کانونی متعددی ایجاد شده و به همین دلیل همانند ترکیب چندین لنز عمل می‌کند بنابراین با کمک آرایش منحصر به فرد نقاط کانونی می‌توان فواصل مختلف را به طور واضح مشاهده کرد. این پژوهشگران مدعی هستند این لنز می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند بهبود فناوری لنزهای تماسی، ایمپلنت‌های داخل چشمی برای آب مروارید و حتی سیستم‌های تصویربرداری مینیاتوری کاربردهای بالقوه‌ای را ارائه کند.

لارن گالینیر از نویسندگان این مطالعه زمانی که در حال بررسی ویژگی‌های نوری در ناهنجاری قرنیه در بیماران بود طرح این لنز مارپیچی را ابداع کرد. به گفته این پژوهشگر در حالت معمولی برای تولید یک گرداب نوری چندین مولفه نوری نیاز خواهد بود تا با یکدیگر ادغام شوند. اما لنز جدید به طور مستقیم میتواند عناصر ضروری را برای ادغام و تولید یک گرداب نوری روی سطح خود فراهم کند.

یکی از پژوهشگران این مطالعه اعلام کرد پیدایش لنز مارپیچی که توسط ذهن مبتکر پژوهشگران ایجاد شده است توسط متخصصان نوری نیز مورد تایید قرار گرفت. همچنین این محققان در حال بررسی کاربرد بالقوه این لنز در عینک‌های تجویزی هستند که می‌تواند دید واضحی را در فواصل مختلف برای این کاربران ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال