سگ های اسپات به سلاح های خودکار مجهز شدند

سگ های رباتیک اسپات اکنون با استفاده از یک سلاح کشنده می‌توانند در روز و یا تاریکی شب اهداف خود را شناسایی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سگ های رباتیک اسپات پیش از این بارها هنرنمایی خود را به نمایش گذاشته بودند. اکنون شرکت SWORD Defense Systems سلاح کشنده برای این […]

سگ های رباتیک اسپات اکنون با استفاده از یک سلاح کشنده می‌توانند در روز و یا تاریکی شب اهداف خود را شناسایی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سگ های رباتیک اسپات پیش از این بارها هنرنمایی خود را به نمایش گذاشته بودند. اکنون شرکت SWORD Defense Systems سلاح کشنده برای این سگ های رباتیک طراحی کرده است که می‌تواند با اضافه شدن به آنها به اهداف مختلف شلیک کند.

 سلاح مورد نظر با نام SPUR در پشت ربات قرار می گیرد و با استفاده از یک دوربین حرارتی با قدرت بزرگنمایی ۳۰ برابری اهداف را شناسایی و با آنها شلیک می کند. در این سلاح از گلوله های شش و نیم میلیمتری استفاده شده است. پوشش آن از نوع سرامیک بوده به طوری که با استفاده از سیستم های دید در شب نیز تشخیص آن بسیار دشوار است. البته هنوز مشخص نیست که این سلاح به صورت خودکار عمل خواهد کرد یا خیر. اما در نهایت ممکن است به صورت نیمه خودکار عرضه شود.

 پیش از این قوانین سه گانه رباتیک آیزاک آسیموف حکایت از عدم آسیب رساندن ربات به انسان ها داشته است. همچنین این رباتها تنها با دستور های دریافتی از یک انسان عمل می‌کنند. اما در برخی موارد نیز ممکن است یک ربات بخواهد از خود دفاع کند.

استفاده از از سلاح های خودکار به دلیل عدم نظارت توسط قوانین می‌تواند برای غیرنظامیان مشکل ساز شود. به همین دلیل دانشکده حقوق دانشگاه کویینزلند معتقد است تنها در صورت تشخیص رزمندگان از غیرنظامیان و همچنین اجرای اقدامات لازم می توان از این سلاح‌ها استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال