اسپاتیفای از قراردادهای انحصاری هنرمندان گله‌مند است

تنها کاربران نیستند که از مشکلات مربوط به انحصاری بودن فعالیت هنرمندان و همچنین منتشر کنندگان و توسعه دهندگان در حیطه سرویس‌های استریم موسیقی ناراحت هستند. بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی وب سایت خبری Bloomberg و به دنبال انتشار آلبوم جدید Frank Ocean با نام Blonde، اسپاتیفای، سرویس بزرگ و مشهور پخش موسیقی، به دلیل موارد مربوط […]

تنها کاربران نیستند که از مشکلات مربوط به انحصاری بودن فعالیت هنرمندان و همچنین منتشر کنندگان و توسعه دهندگان در حیطه سرویس‌های استریم موسیقی ناراحت هستند. بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی وب سایت خبری Bloomberg و به دنبال انتشار آلبوم جدید Frank Ocean با نام Blonde، اسپاتیفای، سرویس بزرگ و مشهور پخش موسیقی، به دلیل موارد مربوط به قراردادهای انحصاری هنرمندان در این حوزه با دیگر سرویس‌های موزیک، به نوعی در حال تنبیه کردن آنها می‌باشد.

بر اساس اسناد و شواهد موجود به دلیل این چنین عملکردی از سوی هنرمندان، اسپاتیفای نیز به جهت تلافی کردن آن، اقداماتی نظیر سخت‌ و مشکلتر شدن پیدا کردن آلبوم این سری از افراد در بخش جستجو یا کاهش امتیاز آلبوم‌های آنها را در پیش گرفته است. در هر صورت به نظر می‌رسد جدال و رقابت سنگین میان این دسته از شرکت‌ها در نهایت به ضرر مصرف کنندگان و کاربران در حال تمام شدن می‌باشد.

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی بلومبرگ، در هر صورت شرکت اسپاتیفای این تاکتیک را در پیش گرفته است تا بتواند هنرمندان را کمتر به سمت دیگر سرویس‌های موسیقی سوق دهد. جالب است بدانید که این گونه از روش‌‌ها یا مشابه آنها تقریبا یک سالی هست که توسط این شرکت در حال اجرا شدن می‌باشد. اما هنوز به طور کامل مشخص نیست که این روش‌ها بر روی هنرمندان چه اثراتی گذاشته است و آیا آنها از قراردادهای اختصاصی و انحصاری خود به دیگر سرویس‌ها متنبه شده‌اند با نه. در هر صورت مسلما برای هنرمندانی همچون Drake یا Frank Ocean تفاوتی نخواهد داشت که اسپاتیفای آثار تولید شده توسط آنها را منتشر کند یا نه.

اما چیزی که به طور کامل آشکار است مربوط به این موضوع خواهد بود که در صورت ادامه یافتن این تاکتیک از سوی سرویس‌های استریم موسیقی، تنش میان این شرکت‌ها و هنرمندان تولید کننده و همچنین کمپانی‌های عرضه کننده آثار روز به روز افزایش خواهد یافت. در نهایت شرکت اسپاتیفای در تلاش است به وسیله پنهان کردن آثار جدید هنرمندان،‌ آنها را به شکل ویژه‌ای تنبیه کرده و از این رو کنترل بهتری بر روی آنها داشته باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال