تعداد کاربران رسمی اسپاتیفای به مرز 30 میلیون نفر نزدیک شده است

هنگامی که اپل از سرویس استریم موسیقی خود رونمایی کرد کم‌تر کسی فکر می‌کرد تا اسپاتیفای بتواند همانند گذشته به موفقیت خود ادامه دهد. در اواسط سال 2015 بود که اپل از سرویس خود رونمایی کرد اما این مسئله جلوی اسپاتیفای را نگرفت چرا که براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده اسپاتیفای تا پایان سال 2015 […]

هنگامی که اپل از سرویس استریم موسیقی خود رونمایی کرد کم‌تر کسی فکر می‌کرد تا اسپاتیفای بتواند همانند گذشته به موفقیت خود ادامه دهد. در اواسط سال 2015 بود که اپل از سرویس خود رونمایی کرد اما این مسئله جلوی اسپاتیفای را نگرفت چرا که براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده اسپاتیفای تا پایان سال 2015 توانسته 28 میلیون کاربر اشتراکی داشته باشد. براساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود اسپاتیفای بتواند تعداد کاربران خود را تا سه ماه آینده به 30 میلیون نفر نیز برساند.

آخرین باری که اسپاتیفای آمار رسمی از کاربران اشتراکی خود منتشر کرده بود قبل از معرفی سرویس موسیقی اپل بود. در آن موقع، اسپاتیفای 20 میلیون کاربر رسمی داشت و در عرض شش ماه این آمار به 28 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که اپل یکی از قدرت‌مندترین رقیبان اسپاتیفای است. شاید مدیر عامل اسپاتیفای Daniel Ek تنها فردی بود که هنگام عرضه‌ی سرویس موسیقی اپل پیش‌بینی این موضوع را کرده بود چرا که وی بر این عقیده بود که اپل باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به سوی اسپاتیفای بیایند.

از طرفی دیگر شاید فعلا آمار کاربران رسمی اسپاتیفای در حال رشد باشد اما قطعا در آینده اپل می‌تواند جلوی رشد این کاربران را بگیرد. از زمانی که سرویس موسیقی اپل منتشر شده، این شرکت توانسته حدود 11 میلیون کاربر رسمی را جذب کند. انتظار می‌رود این آمار تا پایان سال 2016 به 20 میلیون کاربر نیز برسد. پس اسپایتفای، پادشاه فعلی سرویس‌های استریم موسیقی فعلا می‌تواند به موفقیت خود ادامه دهد اما در ادامه کار بسیار سختی را خواهد داشت.

به نظر نمی‌رسد که اسپاتیفای به جز اپل رقیب قدرت‌مند‌تری را در پیش روی خود داشته باشد. شاید تنها شرکتی که تاحدودی توانسته خود را نشان دهد شرکت فرانسوی Deezer بوده که فعلا 6 میلیون کاربر رسمی دارد و این آمار نیز در حال کاهش است.

اسپاتیفای فعلا بیشترین تعداد کاربران را در میان سرویس‌های استریم موسیقی در اختیار دارد اما قطعا در آینده کار بسیار مشکلی را برای حفظ همین کاربران خواهد داشت. باید دید این شرکت برای ماندن به عناون بهترین سرویس ارائه کننده چه برنامه‌هایی را در ذهن خود می‌پروراند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال