پاشش گوگرد دی اکسید در جو زمین برای کاهش دمای قطب ها

دانشمندان قصد دارند طرح جدیدی را برای کاهش دمای قطب ها پیاده سازی کنند که در آن دمای این مناطق سالانه ۲ درجه کم خواهد شد. این طرح شامل پاشیدن ذرات میکروسکوپی گوگرد دی اکسید در جو زمین است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طرح جدید و بحث برانگیز دانشمندان برای کاهش […]

دانشمندان قصد دارند طرح جدیدی را برای کاهش دمای قطب ها پیاده سازی کنند که در آن دمای این مناطق سالانه ۲ درجه کم خواهد شد. این طرح شامل پاشیدن ذرات میکروسکوپی گوگرد دی اکسید در جو زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طرح جدید و بحث برانگیز دانشمندان برای کاهش دمای قطب ها پاشش ذرات میکروسکوپی معلق در هوا از طریق پرواز جت است. بدین ترتیب سایه در قطب ها ایجاد می شود که می‌تواند دمای این مناطق را پایین بیاورد. به گفته این دانشمندان ایده مورد نظر تنها روی قطب و بخشهای نزدیک به آن اثر می گذارد. همچنین این طرح قابل اجرا و نسبتاً ارزان است و از فناوری تزریق ذرات معلق به استراتوسفر استفاده می کند.

طبق تحقیقات انجام شده این پدیده می‌تواند سالانه دو درجه دمای قطب های زمین را کاهش دهد. همچنین برای رساندن این محموله نیز باید از پرنده های مناسب استفاده کرد. طبق محاسبات انجام گرفته نیز با ۱۲۵ عدد از پرنده هایی مانند SAIL-43K میتوان ابری از ذرات میکروسکوپی گوگرد دی اکسید در ارتفاع ۱۳ کیلومتری قطب ایجاد کرد.

این ایده ایجاد سایه مصنوعی برای پایین آوردن دمای قطب ها است به طوری که میانگین دمای آنها به قبل از دوره صنعتی شدن جهان برمی گردد. مواد آزمایش شده نیز از طریق بادهای پر ارتفاع به سمت غرب حرکت کرده و روی زمین زیر خود ایجاد سایه می کند. به گفته پژوهشگران هزینه این ایده به طور سالانه حدود ۱۱ میلیارد دلار است. ولی در مقایسه با هزینه های مربوط به سایر روش ها برای کاهش دو درجه ای دمای سیاره حدود یک سوم برآورد می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال