جاسوسی از ترافیک اینترنت ماهواره ای با کمک تجهیزات خانگی

کارشناسان معتقدند آسیب‌پذیری‌هایی در ارتباطات پهن باند ماهواره‌ای وجود داردکه مهاجمان را قادر می‌سازد تنها با استفاده از دستگاه های ساده و خانگی ترافیک اینترنت ماهواره ای را دستکاری کنند. این هکرها با استفاده از آسیب پذیری های موجود قادرند بدون هیچ گونه خطری از ترافیک اینترنت جاسوسی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

کارشناسان معتقدند آسیب‌پذیری‌هایی در ارتباطات پهن باند ماهواره‌ای وجود داردکه مهاجمان را قادر می‌سازد تنها با استفاده از دستگاه های ساده و خانگی ترافیک اینترنت ماهواره ای را دستکاری کنند. این هکرها با استفاده از آسیب پذیری های موجود قادرند بدون هیچ گونه خطری از ترافیک اینترنت جاسوسی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز پاور از بخش علوم رایانه در دانشگاه آکسفورد طی یک پژوهش در کنفرانس مجازی در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد آسیب‌پذیری‌هایی در تجهیزات شرکت‌ها وجود دارد که به مهاجمان اجازه می دهد تا بتوانند از ترافیک اینترنت ماهواره ای جاسوسی کنند. پاور پیش از این نیز نسبت به آسیب پذیری های موجود در تجهیزات شرکت ها هشدار داده بود.

پاور معتقد است انتقال اطلاعات از سازمان ها از طریق ارتباطات پهن‌باند به هکرها امکان می‌دهد تا بتوانند به نام کاربری و پسورد افراد دسترسی پیدا کنند. همچنین اطلاعات حساس کاربران یا شرکت ها را نیز از این طریق می توان ردیابی کرد. عدم رمزگذاری اطلاعات نیز کار را برای هکرها راحت میکند. فاصله زیاد بین شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت و کاربر باعث می شود تا امکان نفوذ به این ترافیک فراهم شود. به طوری که با یک دیش ماهواره ای ۹۰ دلاری و یک تیونر ماهواره ای این نفوذ را انجام داد.

هکرها تنها با شناسایی محل گردش ماهواره به صورت آنلاین می توانند به آن نفوذ کنند و پس از آن با استفاده از دیش و نرم افزارهای ضبط سیگنال رایگان اطلاعات موجود را ثبت کنند. پاور برای نشان دادن پژوهش خود توانسته بود به اطلاعات خصوصی افرادی که در یک کشتی قرار داشتند دسترسی پیدا کند. این اطلاعات اهمیت زیادی نداشت اما امکان نفوذ به ارتباطات ماهواره ای را نشان می دهد. با وجود هشدار پاور تاکنون هیچکدام از سازمان های ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای و یا سازمان هایی که بیش از این مورد حمله قرار گرفته بودند این موضوع را به صورت عمومی عنوان نکردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال