ماهواره های استارلینک می توانند جایگزین GPS شوند

محققان دانشگاه تگزاس از شبکه های ماهواره ای استارلینک به عنوان GPS استفاده کردند. در حال حاضر استارلینک ۳۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد که بزرگترین شبکه ماهواره ای محسوب می‌شود. این ماهواره ها می توانند علاوه بر سرویس اینترنت برای مقاصد دیگر نیز بکار روند. به همین دلیل دانشمندان دانشگاه تگزاس تلاش کردند تا […]

محققان دانشگاه تگزاس از شبکه های ماهواره ای استارلینک به عنوان GPS استفاده کردند. در حال حاضر استارلینک ۳۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد که بزرگترین شبکه ماهواره ای محسوب می‌شود. این ماهواره ها می توانند علاوه بر سرویس اینترنت برای مقاصد دیگر نیز بکار روند. به همین دلیل دانشمندان دانشگاه تگزاس تلاش کردند تا از این ماهواره ها به عنوان جی پی اس استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه ماهواره ای استارلینک سرویس اینترنت ماهواره های را به سراسر زمین ارائه می کند. این شبکه علاوه بر ارایه اینترنت کارکردهای دیگری نیز می توان داشته باشد که این موضوع چندان خوشایند مسئولان اسپیس ایکس نیست.

تاد هامفریز، از محققان دانشگاه تگزاس طی تحقیقات دو ساله خود توانست سیستمی ابداع کند که بتواند از داده های استارلینک کمک گرفته و موقعیت فرد را تا فاصله ۳۰ متری پیدا کند. این محققان تنها با کمک یک ترمینال استارلینک و اینترنت این شرکت کار خود را آغاز کردند. آنها در ابتدا محتواهایی را بصورت ۲۴ ساعته در یوتیوب منتشر کردند. سپس سیگنال های دنباله همگام سازی با کمک یک آنتن شناسایی شدند.

این سیگنال باعث می شود تا ارتباط بین گیرنده های زمینی و ماهواره ها همچنان حفظ بماند. در زمان استفاده از این سیگنال ها، در هر میلی ثانیه ۴ دنباله سیگنالی نیز ارسال میشود که مشابه عملکرد GPS است. در کنار این داده ها از اطلاعات دیگری که ماهواره های استارلینک بصورت مداوم از خود منتشر می کنند تا از برخورد ماهواره ها بایکدیکر جلوگیری شود، استفاده شد. ترکیب این داده ها به کاربر کمک می کند تا موقعیت خود را تشخیص دهد.

این محققان می گویند در صورت همکاری اسپیس ایکس با آنها این سیستم می تواند دقت تشخیصی کمتر از یک متر نیز داشته باشد. البته سیستم های GPS در کاربردهای نظامی دارای دقتی چند میلیمتری هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال