شروع به کار بزرگترین کارخانه تبدیل دی اکسید کربن هوا به سنگ

بزرگترین کارخانه تبدیل دی اکسید کربن هوا به سنگ در ایسلند کار خود را آغاز کرد. قرار است این کارخانه آلاینده هایی مانند دی اکسید کربن را با هدف کاهش اثرات گازهای گلخانه ای به سنگ تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارخانه ارکا توسط استارتاپ کلایم ورکس در ایسلند با […]

بزرگترین کارخانه تبدیل دی اکسید کربن هوا به سنگ در ایسلند کار خود را آغاز کرد. قرار است این کارخانه آلاینده هایی مانند دی اکسید کربن را با هدف کاهش اثرات گازهای گلخانه ای به سنگ تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارخانه ارکا توسط استارتاپ کلایم ورکس در ایسلند با هدف تبدیل دی اکسید کربن به سنگ آغاز به کار می‌کند. این کارخانه شامل ۱۶ بخش در سراسر اروپا است که تنها مرکز ارکا وظیفه تبدیل دی اکسید کربن و ذخیره آن را بر عهده خواهد داشت.

 به گفته این استارتاپ توسط این کارخانه می توان سالانه چهار هزار تن دی اکسید کربن از هوا جذب و آن را به سنگ تبدیل کرد. در این فرآیند که با همکاری شرکت کرب فیکس انجام می گیرد. دی اکسید کربن به طور مستقیم از هوا دریافت میشود و پس از ترکیب با آب به عمق زمین فرستاده خواهد شد. پس از آن و طی تماس با سنگ های بازالت به یک ماده معدنی تبدیل خواهد شد.

به گفته دانشمندان سالانه حدود ۳۵ میلیارد تن دی اکسید کربن وارد هوا می‌شود و این کارخانه تنها قادر به جذب بخش کوچکی از آن است. اما به گفته این شرکت آغاز به کار ارکا می‌تواند اولین قدم برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای باشد.

 ساخت این کارخانه از سال گذشته و مبتنی بر فناوری ماژولار پیشرفته شروع شد و میتواند در دیگر نقاط جهان با استفاده از این فناوری پیشرفته بهینه سازی شده و راه اندازی شود. البته بسیاری از متخصصین معایبی را برای این گونه فناوری‌ها نام برده اند و انتظار ایجاد یک سیستم پاک از آن هارا بیش از حد خوش بینانه می دانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال