استارتاپ کلیر اسپیس طی یک قرارداد ۱۰۲ میلیون دلاری زباله های فضایی را به زمین منتقل می کند

شرکت ClearSpace SA طی قراردادی با آژانس فضایی اروپا قرار است فرایند انتقال زباله های فضایی به زمین را انجام دهد. ارزش این قرارداد ۱۰۲ میلیون دلار بوده و این استارتاپ سوئیسی فعالیت خود را از سال ۲۰۲۵ برای جمع آوری زباله های فضایی آغاز خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یکی از […]

شرکت ClearSpace SA طی قراردادی با آژانس فضایی اروپا قرار است فرایند انتقال زباله های فضایی به زمین را انجام دهد. ارزش این قرارداد ۱۰۲ میلیون دلار بوده و این استارتاپ سوئیسی فعالیت خود را از سال ۲۰۲۵ برای جمع آوری زباله های فضایی آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، یکی از بزرگترین زباله های فضایی وسپا نام دارد و شرکت ClearSpace SA قرار است در ماموریت 1ClearSpace- توسط چهار بازوی رباتیک کاوشگر خود آن را به زمین منتقل کند. در صورت موفقیت در این ماموریت، احتمال موفقیت در جمع آوری دیگر زباله های فضایی نیز وجود خواهد داشت. زیرا زباله فضایی وسپا در حدود ۱۰۰ کیلوگرم بوده و با توجه به ساختار ساده آن می‌توان به جمع آوری آن نیز امیدوار بود. این زباله های فضایی که عمدتاً باقیمانده سفینه ها هستند در ماموریت های فضایی از این سفینه ها جدا شدند و اکنون در مدار زمین در حال گردش هستند.

پیش از این نیز اسپیس ایکس اعلام کرده بود می تواند از راکت استارشیپ برای جمع آوری زباله ها اقدام کند. ناسا نیز با اعلام نگرانی در مورد تعداد قطعات زباله ها اعلام کرده بود از سال ۲۰۱۱ تعدا زباله های فضایی به شدت در حال افزایش بوده و احتمال وجود شرایط بحرانی در مدار زمین نیز وجود خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال