دزدی اطلاعات کاربران موبایل های هوشمند در چین

نظارت و کنترل شهروندان ناحیه سینکیانگ چین به حدی رسیده است که اطلاعات شخصی شهروندان و توریست های این ناحیه نیز از دست ماموران در امان نیستند. بنا بر گزارش های رسیده به خصوص از جانب توریست های قرقیزستانی، ماموران مرزی ناحیه سینکیانگ چین، پیش از ورود و یا پیش از خروج توریست ها از […]

نظارت و کنترل شهروندان ناحیه سینکیانگ چین به حدی رسیده است که اطلاعات شخصی شهروندان و توریست های این ناحیه نیز از دست ماموران در امان نیستند. بنا بر گزارش های رسیده به خصوص از جانب توریست های قرقیزستانی، ماموران مرزی ناحیه سینکیانگ چین، پیش از ورود و یا پیش از خروج توریست ها از این ناحیه، گوشی آن ها را همراه با رمز آن در اختیار می گیرند تا بررسی های لازم را به منظور حفظ امنیت انجام دهند.

گزارش ها حاکی از این موضوع هستند که ماموران مرزی چینی با اسکن اطلاعات تلفن همراه توریست ها، از داده‌ های گوشی همچون مخاطبان، پیامک‌ها، لیست تماس‌ها، ورودی‌های تقویم، اپ‌های نصب شده روی گوشی و نام‌های کاربری که در گوشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ با خبر می شوند. ناحیه سینکیانگ از نواحی مهم و غنی کشور جین به شمار می رود که علت اینگونه نظارت ها بر روی شهروندان و توریست هایی که قصد سفر به این مکان را دارند نیز همین عنوان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، فرایند کار بدین صورت است که پس از اسکن اطلاعات کاربران گوشی های آیفون از روی تلفن همراه آن ها، گوشی به آن ها برگردانده شود اما در مورد کاربران اندرویدی بدین صورت است که با نصب اپلیکیشن ها و بدافزارهایی از جمله BXAQ یا Fēng cǎi بر روی تلفن آن ها، گوشی را برای یافتن بیش از 73 هزار نوع فایل اسکن می کند که مثلا اطلاعات مربوط به داعش از جمله محتویات ممنوعه است اما بر طبق گزارش ها اطلاعات و محتویات دیگری مثل برخی موسیقی ها و یا قرآن نیز از جمله آن ها به حساب می آِید. حواس پرتی برخی از ماموران در پاک کردن این نوع اپلیکیشن ها و بدافزارها از روی گوشی های کاربران موجب شده تا این اطلاعات به بیرون درز کنند. پیش از این نیز اطلاعاتی در رابطه با کنترل دولت چین بر مسلمانان این کشور نیز به گوش رسیده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال