اطلاعات سرقتی از شرکت‌های بزرگ فناوری برای اخاذی از زنان استفاده می شود

به نظر می رسد برخی سودجویان پس از سرقت اطلاعات از شرکت‌های بزرگ فناوری از آنها برای اخاذی جنسی از زنان استفاده می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌هایی اخیراً در گیزمودو و بلومبرگ منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از مجرمان و سودجویان با دسترسی به برخی اطلاعات حساس کاربران […]

به نظر می رسد برخی سودجویان پس از سرقت اطلاعات از شرکت‌های بزرگ فناوری از آنها برای اخاذی جنسی از زنان استفاده می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌هایی اخیراً در گیزمودو و بلومبرگ منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از مجرمان و سودجویان با دسترسی به برخی اطلاعات حساس کاربران در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، متا، اسنپ و یا از طریق اپل، آلفابت و دیسکورد از آن‌ها برای اخاذی استفاده می کنند. این اطلاعات از طریق هک کردن حساب های قربانیان و با جمع آوری داده هایی مانند نام، ایمیل آی پی و حتی آدرس فیزیکی انجام می شوند.

به نظر می رسد این گونه اقدامات بخشی از جرایم جدید سایبری محسوب می شود که در آن هکرها پس از دستیابی به اطلاعات مربوط به سیستم های هک شده پلیس از طریق آن برای ارسال احضاریه های جعلی استفاده می کنند. آنها این حساب های ایمیلی را در دارک وب تهیه کرده و برای مشتریان ارسال می‌کنند. طبق اطلاعات منابع مختلف، داده های اولیه توسط هکرها دریافت و از آن برای هک کردن حساب های قربانیان استفاده میشود. حتی از آن برای تشویق انتشار محتوای جنسی و یا اشکال مختلف آزار و اذیت آنلاین توسط قربانیان نیز استفاده خواهد شد. در مواردی برخی از این سودجویان قربانیان خود را تحت فشار قرار دادند تا علاوه بر باج خواهی نام یکی از مجرمان سایبری را روی دست خود حک کرده و تصاویر آن را منتشر کنند.

گزارش های بلومبرگ نشان می دهد برخی از این عوامل نوجوانان ساکن ایالات متحده آمریکا هستند. بسیاری از شرکت‌های فناوری مانند دیسکورد تمامی درخواست های مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات را پیش از انتشار بررسی می‌کنند تا از منبع آن مطمئن شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال