توقف تولید حافظه های DDR3 سامسونگ و افزایش قیمت آن در بازار

با توجه به این که سامسونگ و SK Hynix به عنوان تولیدکنندگان حافظه DDR3 قصد دارند تولید آن را متوقف کنند احتمالاً قیمت این قطعات و موجودی آن در بازار تغییر خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ و SK Hynix اعلام کردند دیگر حافظه‌های DDR3 تولید نخواهند کرد. اگر چه […]

با توجه به این که سامسونگ و SK Hynix به عنوان تولیدکنندگان حافظه DDR3 قصد دارند تولید آن را متوقف کنند احتمالاً قیمت این قطعات و موجودی آن در بازار تغییر خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ و SK Hynix اعلام کردند دیگر حافظه‌های DDR3 تولید نخواهند کرد. اگر چه شرکتهای کوچک به تولید خود ادامه خواهند داد اما احتمالاً با افزایش قیمت این حافظه ها در بازار مواجه خواهیم شد. طبق اطلاعات منتشر شده توجه توسط دیجیتایمز، سامسونگ به طور رسمی دریافت سفارش های مربوط به حافظه DDR3 را تا پایان ۲۰۲۲ اعلام کرد و متعهد خواهد بود تا پایان سال 2023 این سفارشات را تحویل دهد. بدین ترتیب آخرین تولیدات مربوط به حافظه های یک دو و سه گیگابایتی DDR3 به زودی متوقف می شود.

 از طرفی شرکت SK Hynix نیز قصد دارد در آینده‌ای نزدیک خط تولید DDR3 SDRAM را متوقف کند. برخی تولیدکنندگان دیگر مانند Nanya Technology و Winbond Electronics از تایوان نیز چنین تصمیمی را اتخاذ کردند. با توجه به اینکه بسیاری از کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های کنونی دیگر از حافظه های DDR3 و DDR3L استفاده نمی کنند احتمالاً سازندگان سراغ حافظه های ۱،۲ یا ۴ گیگابایتی ارزانتر خواهند رفت. البته هنوز دستگاه های الکترونیکی مانند اکسس پوینت ها، روتر ها، سوئیچ ها و تبلت های ارزان قیمت به این فناوری قدیمی مجهز هستند. با اعلام توقف تولید این حافظه ها توسط دو تولید کننده بزرگ احتمالاً قیمت آنها در بازار ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال