توقف پرتاب های روسیه از پایگاه فضایی گویان فرانسه

در پی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، روسیه نیز از توقف پرتاب موشک های سایوز از پایگاه فضایی گویان فرانسه خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه اعلام کرد از این پس پرتاب موشکهای سایوز این کشور از پایگاه فضایی اروپا در گویان […]

در پی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، روسیه نیز از توقف پرتاب موشک های سایوز از پایگاه فضایی گویان فرانسه خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه اعلام کرد از این پس پرتاب موشکهای سایوز این کشور از پایگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه را متوقف خواهد کرد. دلیل این تصمیم گیری نیز اعمال تحریم های اروپا علیه روسیه بوده است. این پایگاه فضایی که در شمال آمریکای جنوبی و در نزدیکی کشورهایی مانند سورینام و برزیل قرار دارد از ناحیه های فرادریایی فرانسه محسوب می شود. رئیس روسکاسموس پس از اعلام تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد همکاری این کشور با کشورهای اروپایی در پرتاب های فضایی از پایگاه گویان متوقف خواهد شد و ضمناً کلیه خدمه این بخش از جمله پرسنل تلفیقی از گویان خارج می شوند.

علاوه بر آن روسیه اعلام کرد تمامی خدمه های خود را از پایگاه فضایی گویان که مشغول فرایند پرتاب موشک های سایوز برای روسکاسموس بودند را فراخوانده است. به گفته روسکاسموس این اقدام روسیه به دلیل تحریم‌های اقتصادی شدید علیه روسیه توسط کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده بوده است. شرکت هایی نظیر آریان اسپیس از مرکز فضایی کرو در گویان و پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان از موشک های سایوز برای ارائه پرتاب استفاده می کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال