مطالعات نشان می‌دهد که ترک شبکه اجتماعی فیس‌بوک افراد را شادتر می‌کند

با ظهور شبکه‌های اجتماعی، افراد بسیاری به این شبکه‌های روی آورده و ممکن است حتی بیشتر وقت روز خود را در این شبکه‌ها سپری کنند، به نحوی که اگر برای مدتی به هر دلیلی نتوانند این شبکه‌ها نظیر فیس‌بوک یا توییتر را چک نکنند، عصبانی و آزرده‌خاطر شده و پس از دسترسی به اینترنت اولین […]

با ظهور شبکه‌های اجتماعی، افراد بسیاری به این شبکه‌های روی آورده و ممکن است حتی بیشتر وقت روز خود را در این شبکه‌ها سپری کنند، به نحوی که اگر برای مدتی به هر دلیلی نتوانند این شبکه‌ها نظیر فیس‌بوک یا توییتر را چک نکنند، عصبانی و آزرده‌خاطر شده و پس از دسترسی به اینترنت اولین کاری که می‌کنند، ورود به این شبکه‌ها است. در ظاهر به نظر می‌رسد که استفاده از این شبکه‌ها ما را خوشحال کرده و به ما انرژی می‌دهد؛ اما بر اساس مطالعاتی که اخیراً توسط مرکز تحقیقات شادی انجام شده است، مشخص گردیده است که ترک شبکه‌ اجتماعی چون فیس‌بوک، کاربران را شادتر خواهد کرد.

در این بررسی 1095 کاربر روزانه فیس‌بوک مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، به نحوی که نیمی از این گروه خواسته شده تا به مدت یک هفته از فیس‌بوک خارج شوند و نیمه دیگر مانند سابق به روال زندگی خود ادامه داده و به‌صورت روزانه فیس‌بوک را چک کنند. نتایج به دست آمده در این مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که فیس‌بوک را ترک کرده بودند از زندگی خود راضی‌تر بوده و نیز در آن هفته شادتر بوده‌اند.

همچنین این محققان دریافتند که کاربران خارج شده از فیس‌بوک، مشتاق‌تر بوده، کمتر عصبی شده‌ و نیز استرس کمتری داشته‌اند و از همه مهم‌تر فعالیت‌های اجتماعی حقیقی آن‌ها افزایش داشته است. در این مطالعه علت شادتر بودن کاربران خارج شده، این‌گونه عنوان شده است که فیس‌بوک در اغلب اوقات زندگی بهترین افراد را برجسته کرده و آن را در معرض دید سایرین قرار می‌دهد و این مسئله کاربران را وادار می‌کند که روی داشته‌ها و نداشته‌‌های این افراد تمرکز کرده و احتمالاً آن را با شرایط زندگی خود مقایسه کنند و همین امر منجر شود که در مراجعه‌های روزانه به این شبکه، شاد نباشند.

باید خاطر نشان کرد که این بدین معنا نخواهد بود که کاربران فیس‌بوک اغلب افسرده و غمگین هستند، خیر، فقط اگر احساس کردید که شبکه‌های اجتماعی زندگی شما را بیشتر شبیه آن‌چه می‌خواهید، می‌کند، شاید وقت آن رسیده است که به این شبکه‌ها استراحت داده و برای مدتی آن‌ها را ترک کنید. کسی چه‌ می‌داند، شاید با این کار، احساس بهتری نسبت به خود و آنچه در زندگی انجام می‌دهید داشته باشید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال