مطالعات جدید نشان می‌دهد که 88 درصد از تمامی دستگاه‌های اندروید، امنیت کافی را ندارند

جدیدترین تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه کمبریج، نشان می‌دهد که حدود 88 درصد از دستگاه‌های اندرویدی امنیت کافی نداشته و حداقل به 11 مورد امنیتی آسیب‌پذیر هستند. اطلعات به دست امده توسط برنامه‌ی Device Analyzer app که در سال 2011 در گوگل پلی قرار گرفت، گردآوری شده است. حدود 20هزارنفر به طور روزانه به این برنامه اجازه داده‌اند […]

جدیدترین تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه کمبریج، نشان می‌دهد که حدود 88 درصد از دستگاه‌های اندرویدی امنیت کافی نداشته و حداقل به 11 مورد امنیتی آسیب‌پذیر هستند.

اطلعات به دست امده توسط برنامه‌ی Device Analyzer app که در سال 2011 در گوگل پلی قرار گرفت، گردآوری شده است. حدود 20هزارنفر به طور روزانه به این برنامه اجازه داده‌اند که به تمامی اطلاعات گوشی خود از جمله شماره ساخت و شماره سریال دسترسی داشته باشد تا تحقیقات به طور کامل صورت بگیرد. درنهایت گروه انجام دهنده‌ی تحقیقات توانسته با این جامعه‌ی آماری نتیجه گیری کاملی را انجام دهد.

دستگاه‌های اندرویدی در این تحقیق به سه دسته تقسیم شده‌اند. “ناامن” به دستگاه‌هایی تعلق گرفته که حداقل 1 مورد امنیتی توسط آن رعایت نشده باشد. دستگاه‌هایی به بخش ” امن” تعلق پیدا می‌کنند که در مقابل تمامی موارد امنیتی، قابل اطمینان باشند و دسته‌ی سوم نیز ” تاحدودی امن” در نظر گرفته شده که  دستگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که با به‌روزرسانی‌های انجام شده توانسته‌اند به امنیت کافی دست یابند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که 88 درصد از تمامی دستگاه‌های اندروید، امنیت کافی را ندارند

همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، تمامی دستگاه‌های اندرویدی با پیداشدن یک حفره‌ی امنیتی، ناامن حساب شده‌اند. اوایل سال 2013، تعداد دستگاه‌های کمتری به حفره‌های امنیتی آسیب پذیر بوده‌اند اما بعد از آن تعداد دستگاه‌های اندرویدی آسیب‌پذیر به شدت افزایش داشته است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، محققان علت اصلی به وجود آمدن حفره‌های امنیتی را همکاری نکردن شرکت‌های سازنده و ارائه نکردن به‌روز رسانی‌های جدید برای دستگاه‌های خود دانسته‌اند. به گفته‌ی محققان، نکسوس‌های گوگل از نظر امنیت دارای بالاترین سطح ممکن بوده‌اند و بعد از آن گوشی‌های شرکت ال‌جی، موتورولا، سامسونگ، سونی و اچ‌تی‌سی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

از‌آن‌جایی که شرکت‌های چینی به این برنامه دسترسی نداشته‌اند،‌ نام شرکت‌هایی همچون هوآوی، لنوو و شیائومی در این لیست خالی بوده است. باتوجه به اینکه برند‌های چینی نیز به‌روز‌رسانی‌های خود را به موقع منتشر نمی‌کنند پس می‌توان این انتظار را داشت که این آمار از 88 درصد نیز بیشتر باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال