پرواز موفقیت آمیز بزرگترین هواپیمای سوخت هیدروژنی جهان

بزرگترین هواپیمای سوخت هیدروژنی جهان با ۴۰ صندلی مسافربری توانست پرواز خود را با موفقیت به پایان برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین هواپیمای مسافربری با سوخت هیدروژن توانست به مدت ۱۵ دقیقه تا ارتفاع ۳۵۰۰ پا پرواز کند. این موفقیت یک دستاورد مهم در زمینه توسعه صنعت هوانوردی پایدار محسوب […]

بزرگترین هواپیمای سوخت هیدروژنی جهان با ۴۰ صندلی مسافربری توانست پرواز خود را با موفقیت به پایان برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین هواپیمای مسافربری با سوخت هیدروژن توانست به مدت ۱۵ دقیقه تا ارتفاع ۳۵۰۰ پا پرواز کند. این موفقیت یک دستاورد مهم در زمینه توسعه صنعت هوانوردی پایدار محسوب می شود.

این موفقیت مربوط به استارتاپ Universal Hydrogen است که توانسته هواپیمای ATR72 را طوری دستکاری کند که با کمک موتور الکتریکی سوخت هیدروژن به جای موتور توربین بتواند با موفقیت این آزمایش را انجام دهد.

این استارت آپ با هدف کمک به کاهش آلودگی های کربنی و تعهد نسبت به توافق نامه پاریس به این آزمایش دست زده است. همچنین این شرکت با ارائه راهکارهای مفید به مشتریان خود به آنها کمک می کند تا هواپیما های مجهز به سوخت هیدروژنی تولید کنند.

در این آزمایش از موتور الکتریکی سلول سوختی به جای موتور توربو تراپ استفاده شده است طبق بیانیه یونیورسال هیدروژن از جنبه های مهم این طراحی عدم استفاده از باتری در موتور است که باعث می شود تا سلول های سوختی نیروی محرکه را به طور مستقیم در موتور ایجاد کنند. در نتیجه شاهد کاهش هزینه و وزن به شکل قابل توجهی خواهیم بود.

با کمک روش جدید دیگر نیاز به تولید هواپیماهای مجزا با قابلیت سوخت هیدروژن نیست و میتوان هواپیما های کنونی را برای استفاده از سوخت هیدروژن تغییر داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال