رشد موفقیت آمیز گیاه برنج در ایستگاه فضایی چین

گزارش های ارسالی از ایستگاه فضایی چین و بخش آزمایشگاه کشت گیاهان نشان می دهد رشد دو گیاه کاشته شده در این آزمایشگاه با موفقیت همراه بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش های ارسالی بذر دو گیاه کاشته شده در ماژول آزمایشگاه کشت گیاهان ایستگاه فضایی ونتیان در شرایط […]

گزارش های ارسالی از ایستگاه فضایی چین و بخش آزمایشگاه کشت گیاهان نشان می دهد رشد دو گیاه کاشته شده در این آزمایشگاه با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش های ارسالی بذر دو گیاه کاشته شده در ماژول آزمایشگاه کشت گیاهان ایستگاه فضایی ونتیان در شرایط مناسبی قرار دارد.

پیش از این بذر دو گیاه آرابیدوپسیس و برنج به ایستگاه فضایی چین ارسال شد و در کابینه آزمایش زیست محیطی ماژول کاشته شد. آزمایش های رشد فضایی نیز از تاریخ ۲۹ جولای آغاز شد. طبق گفته این آزمایشگاه در مراحل بعدی آزمایش های مربوط به چرخع۵ زندگی این گیاهان و تهیه دانه های فضایی نیز انجام خواهد گرفت. ژنگ هوی کیونگ محقق این مرکز و استاد علوم گیاهی مولکولی می گوید: چین پیش از این توانست آزمایش چرخه زندگی گیاهان در فضا و دستیابی به دانه فضایی را با موفقیت انجام دهد. وی امیدوار است این چرخه برای گیاه برنج نیز در ماژول آزمایشگاهی ونتیانموفقیت آمیز بوده و در آینده به تولید غلات فضایی بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال