شرکت نینتندو با بازی Super Mario Run رکورد دانلود اپ‌استور را شکست

مدتی می‌شود که بازی محبوب شرکت نینتندو، Super Mario Run برای سیستم‌عامل iOS منتشر شده است؛ این بازی که در ابتدا با استقبال بی‌نظیر کاربران مواجه شد از سوی منتفدان نتوانست نمرات خوبی را دریافت کند و کاربران نیز آن‌طور که باید و شاید از این بازی راضی نبودند. همین مسئله باعث شد تا سهام شرکت […]

مدتی می‌شود که بازی محبوب شرکت نینتندو، Super Mario Run برای سیستم‌عامل iOS منتشر شده است؛ این بازی که در ابتدا با استقبال بی‌نظیر کاربران مواجه شد از سوی منتفدان نتوانست نمرات خوبی را دریافت کند و کاربران نیز آن‌طور که باید و شاید از این بازی راضی نبودند. همین مسئله باعث شد تا سهام شرکت نینتندو تا ۱۱ درصد کاهش یابد. شاید یکی از اصلی‌ترین موردی که باعث نارضایتی کاربران و البته منتقدان شده قیمت ۱۰ دلاری این بازی پس از طی سه مرحله بوده که کاربران باید برای تجربه‌ی کامل بازی پرداخت کنند.

این بازی تنها چهار روز پس از عرضه بیش از ۲۵ میلیون بار در اپ‌استور دانلود شده و حالا امروز نینتندو اعلام کرده که تعداد دانلودهای این بازی به ۴۰ میلیون رسیده تا رکورد دانلود در اپ‌استور طی این مدت زمان کوتاه شکسته شود. همان‌طور که گفتیم کاربران می‌توانند تنها سه مرحله‌ی اول بازی را به صورت رایگان تجربه کنند و پس از آن پرداخت ۱۰ دلار برای ادامه‌ی بازی ضروری به نظر می‌رسد. آمارهای منتشر شده حکایت از این موضوع دارند که تنها ۸ درصد از کسانی که این بازی را بر روی گوشی‌ خود نصب کرده‌اند مایل به خرید نسخه‌ی کامل بوده‌اند. گزارشات جدید از اپ‌استور نشان می‌دهند که این بازی تاکنون ۲۱ میلیون دلار درآمد داشته که آمار خیلی بدی به نظر نمی‌رسد.

بدون شک عدم استقبال کاربران از نسخه‌ی کامل بازی می‌تواند چند علت داشته باشد. یکی از این موارد می‌تواند پرداخت هزینه‌ی ۱۰ دلاری برای تجربه‌ی کامل بازی و دیگری نیز نیازمند اتصال به اینترنت به صورت دائمی است. به گفته‌ی نینتندو برای جلوگیری از شکسته شدن قفل بر روی بازی، کاربران باید به صورت دائم به اینترنت متصل باشند.

یکی از سخنگوهای شرکت نینتندو در جواب به این که چرا سیاست قیمت گذاری برای تجربه‌ی کامل بازی انتخاب شده است بیان کرد که آن‌ها سعی داشته‌اند تا با دریافت ۱۰ دلار از کاربران این اطمینان را به آن‌ها بدهند که دیگر خرید درون‌برنامه‌ای در بازی وجود نخواهد داشت. در واقع همین ۱۰ دلار تجربه‌ای کامل را برای کاربران رقم می‌زند.

به‌هر‌حال به نظر می‌رسد سیاست نیتندو در مقابل پرداخت درون‌برنامه‌ای این بازی موفق ظاهر نشده است. طبیعتا دریافت مبلغی برای تجربه‌ی کامل بازی با توجه به پیشرفته بودن بازی Super Mario Run و تلاش‌هایی که برای ساخت آن صورت گرفته منطقی به نظر می‌رسد اما بهتر بود نحوه‌ی دریافت مبلغ به صورت کامل عوض شود. به عنوان مثال، بازی XCOM در روز عرضه ۱۳ دلار قیمت داشت و کاربران با پرداخت این مبلغ ویژگی‌های زیادی را در درون بازی تجربه می‌کردند. از بخش داستانی کامل گرفته تا بخش چند نفره که هر کدام دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی بوده‌اند.

یکی دیگر از بازی‌های مطرح پلتفرمینگ Transistor است که تنها با مبلغ ۱۰ دلار تجربه‌ای کامل از بخش داستانی که مدت زمان گیم‌پلی بسیار زیادی را نیز دارد در اختیار کاربر قرار می‌دهد با ذکر این نکته که بازی مورد اشاره برای کنسول‌های بازی عرضه شده است. درهر صورت، نینتندو شاید با دریافت مبلغ ۱۰ دلار آن‌هم برای یک بازی تکراری به نام Super Mario Run اشتباه کرده باشد اما به نظر می‌رسد کاربران زیادی به دنبال تجربه‌ی کامل این بازی باشند و سه مرحله‌ی ابتدایی برای آن‌ها کافی نبوده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال