فناوری شارژ فوق سریع mCharge میزو، در 10 دقیقه شارژ باتری را به 60 درصد می‌رساند

روز دوشنبه مراسم کنگره جهانی موبایل رسما آغاز شد و شرکت چینی میزو یکی از شرکت‎های معتبر حاضر در این مراسم است که البته دستگاه جدیدی برای نمایش نداشت ولی به جای آن فناوری Super mCharge خود را معرفی کرد، فناوری شارژ سریعی که در 10 دقیقه شارژ باتری را به 60 درصد می‎رساند و […]

روز دوشنبه مراسم کنگره جهانی موبایل رسما آغاز شد و شرکت چینی میزو یکی از شرکت‎های معتبر حاضر در این مراسم است که البته دستگاه جدیدی برای نمایش نداشت ولی به جای آن فناوری Super mCharge خود را معرفی کرد، فناوری شارژ سریعی که در 10 دقیقه شارژ باتری را به 60 درصد می‎رساند و در عرض 20 دقیقه به طور کامل شارژ می‎کند.

Super mCharge چهارمین نسل فناوری شارژ شرکت میزو به شمار می‎رود و این مرتبه از یک ولتاژ بالا و سیستم انتقال توان الکتریکی جریان مستقیم (HVDC) استفاده می‎کند. براساس گفته‎ی این شرکت، شارژر از نوع 11 ولت / 5 آمپری است و بنابراین می‎تواند تا حداکثر 55 وات توان (واقعا حیرت‎انگیز است) را انتقال دهد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، سریع‎ترین شارژری که در بازار وجود دارد حداکثر خروجی 25 وات را دارد (شارژ‎ر‎های VOOC شرکت Oppo و TurboCharger موتورولا).

این شرکت هم‎چنین کابل یو‎اس‎بی که به همراه شارژر ارائه می‎شود را تغییر داده است، این کابل می‎بایست برای 10000 اتصال خوب عمل کرده و بتواند تا حداکثر 160 وات جریان برق (20 ولت / 8 آمپر) را تحمل کند. میزو ادعا می‎کند که باتری که با استفاده از فناوری جدید شارژ می‎شود هم‎چنان 80 درصد ظرفیت خود را بعد از 800 چرخه‎ی شارژ حفظ می‎کند، به عبارتی این باتری بیش از 2 سال استفاده‎ی معمولی دوام خواهد داشت.

بزرگترین سوالی که بعد از دیدن این همه ارقام مطرح می‎شود این است که این قدرت شارژ باعث ذوب فوری دستگاه نمی‎شود؟ میزو در پاسخ می‎گوید که فناوری Super mCharge تنها از 2 گروه مدار تبدیل استفاده می‎کند، یعنی کارآمدی شارژ در مقایسه با نسل قبلی mCharge 9 درصد بهبود یافته و حالا آمار 98 درصدی را به دست می‎آورد.

حداکثر دمایی که باتری در حین شارژ می‎رسد 39 درجه‎ی سانتی‎گراد/ 102.2 فارنهایت است که اصلا ضرری ندارد و حتی شما می‎توانید زمانی که گوشی را به شارژ زده‎اید به خوبی از آن استفاده کنید.

در بالا می‎توانید شارژر جدید میزو را در کنار گوشی 5.2 اینچی Meizu M5s مشاهد کنید تا بزرگی آن مشخص شود. مسلماً شارژرهای لپ‎تاپ کوچکتر از شارژر میزو وجود دارد ولی نمی‎توانند باتری یک نوت‎بوک را در عرض تنها 20 دقیقه شارژ کنند.

تنها عیب فناوری جدید Super mCharge میزو این است که حداقل تا 1 یا 2 سال دیگر دستگاه جدیدی که از این فناوری استفاده کند نمی‎بینیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال