حمایت از تولیدات داخلی به کمک تعرفه 20 درصدی واردات موبایل

وزارت صنعت ، معدن و تجارت در جهت حمایت تولیدات داخلی سیاست های جدیدی را در پیش گرفته است. معاون امور صنایع سازمان صنعت ، خبر از افزایش تعرفه های واردات تلفن همراه در جهت حمایت از تولیدات داخلی داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، مراسم رونمایی از دو گوشی ایرانی در […]

وزارت صنعت ، معدن و تجارت در جهت حمایت تولیدات داخلی سیاست های جدیدی را در پیش گرفته است. معاون امور صنایع سازمان صنعت ، خبر از افزایش تعرفه های واردات تلفن همراه در جهت حمایت از تولیدات داخلی داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، مراسم رونمایی از دو گوشی ایرانی در کردستان صورت گرفت. پیمان الماسی ، معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از دو گوشی ایرانی ساخت شرکت آلفاموب استان کردستان گفت : تنها 1 درصد از گوشی های مورد نیاز کشور در داخل تامین میشود. تعداد گوشی های تولیدی در کشور به 200 هزار عدد در سال می رسد.

الماسی به تک نیوز گفت : در حال حاضر تعرفه واردات گوشی های تلفن همراه 5 درصد است. و ما امیدواریم با افزایش آن به 20 درصد بتوانیم به تولید داخل کمک کنیم. همچنین وزارت صمت به دنبال ورود سرمایه گذاران خارجی است تا بتوانیم از برندهای داخلی حمایت کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در این مراسم گفت : شرکت آلفاموب فعالیت های منجر به اشتغال پایدار داشته است. وی قاچاق کالا در این استان را رو به کاهش خواند و گفت : اجرای طرح رجیستری در این مورد تاثیرگذار بوده است.

قرار است افزایش تعرفه به کمک تولیدات داخلی بیاید. مانند همان چیزی که در روند تولید خودرو در کشور شاهدیم. و با افزایش تعرفه خودروهای خارجی به منظور بهبود بازار خودروهای داخلی، با وضعیت حال حاضر روبرو هستیم.

افزایش حجم واردات گوشی در حال حاضر نشان دهنده این است که افزایش تعرفه به گوش شرکت های وارد کننده رسیده است و آنها میخواهند قبل از اعمال آن ، کالاهای خود را وارد کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال