اطلاعات جدیدی از تبلت Microsoft Surface Pro 4 لو رفت

کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت آغاز شده و حالا اخبار جدید محصولات مایکروسافت نیز به سرعت در حال انتشار هستند. همانطور که مشاهده می‌کنید، شب گذشته، قبل از اینکه اخبار جدید ویندوز و سیستم‌عامل مایکروسافت منتشر شود، اطلاعات جدیدی از تبلت Surface Pro 4 مایکروسافت توسط وب‌سایت چینی 36Kr لو رفت. طبق ادعای این وب‌سایت چینی، اطلاعاتی […]

کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت آغاز شده و حالا اخبار جدید محصولات مایکروسافت نیز به سرعت در حال انتشار هستند. همانطور که مشاهده می‌کنید، شب گذشته، قبل از اینکه اخبار جدید ویندوز و سیستم‌عامل مایکروسافت منتشر شود، اطلاعات جدیدی از تبلت Surface Pro 4 مایکروسافت توسط وب‌سایت چینی 36Kr لو رفت.

طبق ادعای این وب‌سایت چینی، اطلاعاتی که توسط منبع قابل اعتماد آنها به دستشان رسیده، نشان می‌دهد که محصول جدید مایکروسافت از پردازنده‌های سری Core i بهره خواهد برد و دیگر شاهد پردازنده‌های Core M که در Surface Pro 3 و MacBook 2015 به کار رفته‌اند، استفاده نخواهد شد. استفاده از یک پردازنده‌ی مخصوص لپتاپ، نشان می‌دهد که محصول آینده‌ی مایکروسافت، قدرت فوق‌العاده‌ بالایی را به نسبت سایر تبلت‌های بازار خواهد داشت.

همچنین، اعلام شده که تبلت جدید مایکروسافت، باریک‌تر از Surface Pro 3 خواهد بود اما وزن آن کاهش پیدا نخواهد کرد. همچنین به نظر می‌زسد این محصول جدید، بدون استفاده از فن خنک‌کننده کار خواهد کرد، چیزی که پیشتر در تبلت Surface Pro 3 نیز دیده شده است. برای خروج هوای گرم نیز حفره‌های کوچکی بر روی این تبلت قرار گرفته‌اند که گرما را به راحتی دفع خواهند کرد. اما آیا مایکروسافت واقعا به یک طراحی ایده‌آل برای انتقال هوای گرم به خارج از تبلت خود رسیده و یا اینکه با این کار و قرار دادن این حفره‌ها، از گرما می‌خواهد! تا از Surface Pro 4 خارج شوند؟ این موضوع را به این دلیل مطرح کردیم که تبلت Surface Pro 3 که به همراه پردازنده‌ی Core i7 عرضه شده بود، مشکلات حرارتی زیادی داشت. البته پردازنده‌های Core i5 و Core i3 هیچ مشکلی بابت گرما نداشته‌اند اما مایکروسافت باید فکری جدی برای این موضوع بکند. از طرفی، بدون شک پردازنده‌هایی که در Surface Pro 4 استفاده خواهند شد، از نسل جدید Broadwell خواهد بود که علاوه بر قدرت بالاتر، گرمای بالاتری را نسبت به پردازنده‌های Haswell، تولید می‌کند.

در مبحث ابعاد و اندازه نیز وب‌سایت 36Kr اعلام نموده که Surface Pro 4، دقیقا به اندازه‌ی Surface Pro 3 خواهد بود یعنی صفحه‌نمایش آن 12-اینچی بوده و وضوح تصویر آن نیز 1440×2160 می‌باشد که البته حرفی از تلاش مایکروسافت برای بهینه‌تر کردن صفحه‌نمایش این محصول وجود ندارد. همچنین، هنوز مشخص نشده که مایکروسافت از قلم هوشمند Stylus برای محصول خود بهره می‌برد و یا قلم‌های هوشمند N-Trig را استفاده خواهد کرد.

به خاطر اینکه مدت زمان زیادی از معرفی تبلت Surface 3 نمی‌گذرد، به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت قصد معرفی محصول جدیدی را داشته باشد چرا که هنوز وارد کردن یک تبلت قدرتمند به بازار، زود است و فروش بیشتری از Surface 3 از سوی مایکروسافت انتظار می‌رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال