شرکت سینکرون رقیب نورالینک آزمایش انسانی ایمپلنت مغزی خود را آغاز کرد

علاوه بر ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، شرکت دیگری نیز در این زمینه فعالیت می کند و توانسته است در بخش آزمایشات بالینی از نورالینک سبقت بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سینکرون Synchron اولین آزمایش های انسانی ایمپلنت مغزی خود را آغاز کرده است. این آزمایش ها […]

علاوه بر ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، شرکت دیگری نیز در این زمینه فعالیت می کند و توانسته است در بخش آزمایشات بالینی از نورالینک سبقت بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سینکرون Synchron اولین آزمایش های انسانی ایمپلنت مغزی خود را آغاز کرده است. این آزمایش ها با هدف کنترل رایانه توسط فکر کاربر انجام می گیرد.

 ایمپلنت مغزی این شرکت به نام استنترود تنها به اندازه یک گیره کاغذ بوده و قرار است در مغز ۶ بیمار فلج مغزی مورد آزمایش قرار بگیرد. این ایمپلنت پیش از این نیز در مغز یک بیمار استرالیایی آزمایش شده بود. اما اولین بار است که آزمایش های بالینی در آمریکا انجام می دهد. همچنین آزمایش مورد نظر زیر نظر سازمان غذا و داروی آمریکا خواهد بود. در صورت موفقیت نیز می‌تواند به عنوان محصول تجاری برای درمان بیماری‌های مربوط به فلج مغزی مورد استفاده قرار بگیرد.

 بنظر می رسد سرعت ساخت و پیشرفت تراشه شرکت سینکرون نسبت به نورالینک بهتر و بیشتر است. مدیر عامل این شرکت می‌گوید: در آزمایش بالینی این فناوری از طریق امکان سنجی توسعه خواهد یافت و سپس برای آزمایش اصلی خود را آماده می کنیم. با توجه به اینکه این آزمایش می‌تواند نقطه عطفی در برقراری رابطه بین مغز و رایانه محسوب شود در نهایت نتیجه آن میتواند به عنوان راه حلی برای ۵ میلیون آمریکایی دچار فلج اندام ارائه شود. ایمپلنت مغز استنترود از الیاژ انعطاف پذیری به نام نیتینول به صورت یک چهار چوب ساخته شده که در آن الکترودهایی قرار گرفته است و می تواند سیگنال های عصبی مغز را ثبت کند. این دستگاه به یک گیرنده بیرونی وصل است و با دریافت مداوم سیگنال آن را به رایانه ارسال می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال