زلزله اخیر تایوان، تولید چیپ‌های 14 نانومتری شرکت TSMC را تحت تاثیر خود قرار داده است

احتمالا شما هم اخبار مربوط زلزله هفته‌ی گذشته کشور تایوان را شنیده باشید، زمین‌لرزه‌ای 6.4 ریشتری که به سبب آن، بیش از 114 نفر کشته و افزار بسیار زیادی نیز زخمی شدند. بدون شک خسارات تاسیساتی که به سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات مختلف نیز وارد شده کم نبوده و شاید کمی طول بکشد تا در […]

احتمالا شما هم اخبار مربوط زلزله هفته‌ی گذشته کشور تایوان را شنیده باشید، زمین‌لرزه‌ای 6.4 ریشتری که به سبب آن، بیش از 114 نفر کشته و افزار بسیار زیادی نیز زخمی شدند. بدون شک خسارات تاسیساتی که به سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات مختلف نیز وارد شده کم نبوده و شاید کمی طول بکشد تا در مورد آنها و میزان خسارات مادی، اطلاعاتی رسمی منتشر گردد.

در این شرکت بزرگ TSMC که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده‌ها، کارت‌های گرافیک و تراشه‌های کامپیوتری می‌باشد نیز دچار آسیب‌هایی شده که طبق اطلاعات رسمی، این خسارات بیشتر از آن چیزی که متصور میشد، می‌باشد. برای به یاد آوردن فعالیت‌های این شرکت می‌توانیم تولیدات چیپ‌های A10 گوشی iPhone 6s اپل را یادآور شویم.

طبق اطلاعاتی که مدیران TSMC اعلام کرده‌اند، ظرف 2 تا 3 روز بیش از 95 درصد از ماشین‌آلات این شرکت می‌تواند به چرخه باز گردد، اما خساراتی که به دیگر بخش‌های این شرکت وارد شده، احتمالا کمی زیاد بوده و مجموع خسارات وارده احتمالا 5.9 تا 6 میلیارد دلار باشد.

به هر شکل مهندسین این شرکت تمام تلاش خود را دارند تا بتوانند فعالیت‌های این شرکت را به روال عادی بازگردانند. باید اشاره کنیم که هم‌اکنون شرکت TSMC مسئولیت ساخت کارت‌های گرافیک بعدی انویدیا با معماری “پاسکال” را داشته و همکاری‌های میدانی آنها با شرکت‌های AMD و کوآلکام نیز باعث شده تا کمی نگرانی‌ها در مورد احتمال کاهش و یا به تعویق افتادن تولیدات چیپ‌های 14 نانومتری افزایش پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال